Alla inlägg under maj 2012

Av Jenny - 23 maj 2012 10:41

Har inte tid att skriva något ordentligt inlägg för tillfället, men här har ni lite foton från helgen (fre-sön) vi spenderade i Hunnebostrand med Johans familj!


               


   

Vinden där Johan och jag sov. Vi flyttade dock ihop sängarna.


Johans syster och hennes familjs rum. Hur fint som helst!


Utsikt från en av balkongerna.



Promenerade en sväng på söndagen innan vi åkte hem, bara Johan och jag.


               



                       

Jag · Sambon
Av Jenny - 15 maj 2012 15:16

1. Har du utövat någon idrott aktivt och i så fall hur länge (från/till)?

Nej det har jag inte. Ville rida som liten men det hade vi inte råd med. Har aldrig varit intresserad av lagsport. 


2. Har du någon drömt om att vara ihop med en kändis och i så fall vem?

Ja oh ja... Jag har varit en typisk sådan tjej som blir "förälskad" i "kändisar". När jag var 13-14 var det Shane Filan från Westlife, när jag var 18-19 var det Gerard Butler och när jag var 20-21 var det Gerard Way från My Chemical Romance. 

3. Vad ska du göra i sommar - resa bort, vara hemma i Sverige?
Jag ska jobba i princip hela sommaren, blir kanske korta dags- eller helgutflyckter med sambon.


4. Hur skulle du helst bo - i villa, radhus eller lägenhet? Om lägenhet hyres- eller bostadsrätt?
En villa en bit ut på landet, gärna invid en barrskog eller en sjö.


5. Skulle du kunna tänka dig att ha en ödla till husdjur?
Nej, jag har svårt för reptiler..


6. Har du några fobier?
Ormar!! Och diverse insekter - speciellt flygande sådana.


7. Gillade du skolan och skolåren eller var de sådär?
De var riktigt dåliga för det mesta, som bäst var de "sådär". Då inkluderar jag inte komvux dock.


8. Följer du några tv-serier sådär så man kan säga nästan slaviskt (missar inte ett eller spelar in för att inte missa)?
How I Met Your Mother, Mad Men, The Big Bang Theory, Vampire Diaries...


9. Är du modig? 
Nja. Jag kan vara ganska modig när det gäller att stå upp för de jag älskar, men i övrigt känner jag mig ganska feg faktiskt.


10. Har du brutit något på kroppen och i så fall vad?
Alla ben i högra fotleden (halkade när jag gick in genom en dörr) då jag var 15, spricka i näsbenet (snubblade på träslöjden och slog ansiktet i en bokhylla) då jag var 10 eller 11.


11. Vad är din absoluta favorit-maträtt?
Lax står alltid högt upp på listan. Grillad laxfilé vänd i citronpeppar och hackad dill, till det kokt färskpotatis, gräddfil och gräslök. Mmm...


Kan inte nominera elva bloggare eftersom jag bara "följer" tre och den ena har redan utmanat mig! 

De jag nominerar är Margita och Karin

Vivis frågor:
1. Vad gör du helst en varm sommar dag ? Ligger nere på bryggan vid mormors sommarstuga och badar i sjön Färjen.

2. Favoritsyssla inomhus? Baka, eller mysa med sambon.
3. Hur många olika sorters djur har du haft ? Heike
4. Senaste landet du besökte när du var utomlands ? Holland (körde igenom tyskland och danmark på hemvägen visserligen)
5. Favoritdrink? Frozen strawberry daiquiri är aldrig fel! P2 är gott det också.
6. Hur länge har du bloggat? Augusti 2010
7. Favoritdjur? Katter
8. Nämn en sak du drömmer om att få göra/besöka? Skaffa barn
9. Vilket artist/skådespelare (levande eller död) skulle du vilja ha hem på middag? Johnny Depp, han verkar så himla trevlig!
10. Vad pluggade du på gymnasiet? Barn- & Fritidsprogrammet
11. Om du fick vara ett sagoväsen/seriefigur/romarfigur vem skulle du då vara ? Oj, svårt... En "shapeshifter" tror jag, en person/varelse som kan förvandla sig till vilken varelse som helst.

Precis som Vivi så bjuder jag också på ett roligt foto!

 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards