Alla inlägg under november 2011

Av Jenny - 29 november 2011 09:50

Nu finns det Mindghostvideos på youtube!

   Dessa har filmats på releasefesten den 5 november, och är av förvånansvärt bra kvalitét.

   Tråkigt nog hörs Johans gitarr dåligt under solon men man hör ju ändå  


Börjar med min favoritlåt från skivan, Ravenholm!


Walk of Shame är också en favorit:


The Black är en av deras äldsta låtar, den är min mammas favorit   

 


Sedan har vi titelspåret The Plastic Generation:


Av Jenny - 22 november 2011 20:03

Lista på vad jag köpte på Gekås idag :)


Löpare till vardagsrumsbordet

påslakan-set

strumpor och underkläder till både mig och Johan

en CD-skiva (Red Hot Rockabilly Classics)

en JÄTTEFIN vinterkappa!!

thermoleggings

2-pack strumpbyxor

2 kakburkar i plåt

4-pack spislock

förstahjälpenlåda i plåt

gjutgärnspanna, Skeppshult

påsklämmor

choklad


Skall fixa foton på det viktigaste en annan dag :)

Av Jenny - 21 november 2011 19:35

Imorgon ska mamma och jag till Gekås!   

Av Jenny - 12 november 2011 16:40

  

Jag är med och tävlar hos Missvivi om ett julpaket från tefrossa

som innehåller ett doftljus och ett paket med pepparkakste !

Gå in här och tävla du med !

Av Jenny - 11 november 2011 12:18

Började dagen med att väga mig och kan nu stolt konstatera att jag gått ner 20 kilo sedan den 16 maj!

   Sedan var jag iväg och sökte ett jobb. Blev mycket väl mottagen och fick en rundtur, arbetsgivaren skall ringa mig inom två veckor och sade att det är jättebra att jag har möjlighet att komma in och jobba timmar även innan terminen är över så att jag kommer in i det ordentligt.

   Efter det åkte jag hem till mamma som hjälpte mig att sy in en väst jag inte använt på många år, fick även en kavaj och en tunika som var för små för henne. Score!  

   

Ikväll skall Johan och jag äta tacos, men något direkt fredagsmys blir det inte för idag släpps ett TVspel han har väntat på i drygt fem år, så jag får väl försöka underhålla mig själv i helgen.  


Nu ska jag plugga, diska och dammsuga. Hur rimligt låter det med nästan 300 tyskaglosor per prov? PLUS grammatik. Vi har dessutom plov var tredje vecka så man måste i snitt plugga in 100 glosor i veckan. Aldrig att jag lär mig ett nytt språk igen! Hu! 

Av Jenny - 10 november 2011 20:45

 


Jag tror jag börjar bli lite väl kalorigalen. Är medlem på Kostplaneraren.se och skriver in där hur mycket jag äter på en dag. Har till och med börjat väga maten.

   Det är värst vad olika jag äter från dag till dag förresten.. Enligt min bror (som har masters i kost- och friskvård) så bö jag äta mellan 1500 och 1800 kcal/dag. Den här veckan har sett ut såhär:

   Måndag 1846 kcal

   Tisdag 2029 kcal

   Onsdag 1117 kcal

   Torsdag 1082 kcal.

   Inte bra det här. Bör se till att hamna mellan 1500 och 1600 kcal/dag framöver. Men som den idiot jag är så tänker jag "men äter jag mindre än så bör jag ju gå ner snabbare" vilket inte stämmer eftersom min kropp har hamnat i svältläge och vill inte ge ifrån sig mer än max ett kilo i månaden numera.

   

Att jag är stressad över skola och jobb gör inte saken bättre, för jag har i princip ingen aptit alls. Har nästan 300 tyskaglosor att plugga in till på måndag, plus en massa grammatik som jag har jättesvårt för. 


Fan vad kallt det börjar bli förresten! Nu är hösten snart över, och om bara två och en halv veckor så är det första advent.  

   Fler än jag som är jultokiga?  

Av Jenny - 9 november 2011 17:48

Som jag skrivit innan så mår jag väldigt dåligt över att jag när höstterminen är över inte vet var jag ska få pengar ifrån. Jag söker jobb för fullt men har ännu inte fått napp. Jag har sökt in till omvårdnadsprogrammet för att läsa till undersköterska med inriktning på psykiatri, men har fått veta att det alltid är många som söker den utbildningen varje vår och således många som inte blir antagna för att det finns för få platser.

   Nu har jag dessutom sökt kurser för 75% av heltid på komvux, men eftersom jag då inte längre kommer att behöva mer poäng för mitt slutbetyg så vet jag för det första nte om jag blir antagen och för det andra inte om CSN vill ge mig några pengar för det.


Kan inte någon bara ge mig ett jobb i Alingsåstrakten så att jag slipper detta magsår till ovisshet?   

Av Jenny - 4 november 2011 09:55

Sambons band (Mindghost, nämnts i tidigare inlägg) har releasefest imorgon och jag vet inte hur jag ska sminka mig!

   Jag vet, jag är jävligt brudig.  


Så igårkväll testade jag två alternativ på en och samma gång.

   Vilken tycker ni jag passar bäst i?

   Gråa nyanser eller mer neutrala nyanser med flytande eyeliner?

            

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards