Alla inlägg under februari 2012

Av Jenny - 21 februari 2012 12:36

Jag mösade mig iväg till brevlådan för e stund sedan, och vet ni vad jag fann? Ett paket från finaste Miss Vivi!!

   Istället för att beskriva alla de fina presenterna jag fick så tog jag fram kameran.





              


Åååh så glad jag blev!! Kan inte välja vilken favoritpresenten är, boken känns mest betydelsefull, lyckodockan är absolut sötast och hängsmycket är så vackert. Samtidigt älskar jag grönt té och att ha glitterglansiga läppar. Allt är perfekt!  


Tusen tack, Vivi!! 









Så till förlusten jag nämnde i rubriken.

   I onsdags förra veckan (15 februari) avled en gammal vän till mig från gymnasietiden. Han tog sitt liv.

   Jag börjar gråta så fort jag tänker på det, ännu värre när jag försöker berätta det för folk. Jag kan inte sluta tänka på honom, vad jag än gjort den senaste veckan har han funnits i bakhuvudet.

   Vi hade inte umgåts på riktigt på ca 6-7 år, men under gymnasiet var han en av mina bästa vänner, han var alltid med. Han var hyperintelligent (obesegrad på schack, och kunde latin), charmig, karismatisk, omtänksam och rolig. Han var också traumatiserad från en fruktansvärd uppväxt och mådde ofta dåligt och kämpade med divärse missbruk. Han gjorde flera försök att ta sitt liv under tonåren.

   Eftersom vi inte umgåtts på så många år så vet jag inte om det är rimligt för mig att vara så knäckt som jag ändå är. Jag tror att det är vetskapen om hur dåligt han mådde och hur desperat han måste ha varit då han fattade det slutgiltiga beslutet. Det gör så fruktansvärt ont i mig att han var så desperat olycklig.

Av Jenny - 13 februari 2012 13:41

Gav mig på att göra min egen sugarpasteklädda födelsedagstårta i helgen!

   Så tidigt som i måndags förra veckan gjorde jag sugarpaste för första gången i mitt liv, enligt det här receptet. Som smaksättning hade jag i 2-3 droppar vaniljessens. Det blev jättebra! Fick knåda in lite rapsolja i SPn innan utkavling på söndagen bara för att den var lite för torr (hade nog haft i lite för mycket florsocker).

   I fredags gjorde jag smörkräm enligt det här receptet, utan smaksättning, att "spackla" tårtan med, jag bakade även under fredagen tårtbotten enligt det här receptet.

   I lördags gjorde jag fyllningarna till tårtan: Hallonmousse och Lemon Curdmousse. Däremot bytte jag hallonen i den första moussen mot "trädgårdsbär" (hallon, blåbär, röda vinbär och björnbär).


Tårtan blev SUPERGOD, och hela familjen (min + Johans) har lagt in beställningar på tårtor inför deras födelsedagar.


 

(Jag köpte de små dekorationerna på ICA Maxi)

Av Jenny - 13 februari 2012 08:40

Kopierat listan hos MissVivi.   



Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då?

Jag tror aldrig att det skulle hända, men om det gjorde det så tror jag faktiskt inte att jag skulle förlåtit honom. Jag hade säkert försökt, men jag tror inte att jag hade kunnat leva med honom efter ett sådant svek.

   Sedan beror det lite på vad man klassar som otrohet. Jag klassar en kyss som otrohet, men det hade jag ju haft lättare att förlåta.


Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
Ja! För att jag känner att Johan är Den Rätte, att det är honom jag vill leva med alltid. Och för att jag alltid sagt att jag inte vill ha barn förän jag gifter mig - och min biologiska klocka tickar för fullt!

 


Blir du lätt kär?
Definitivt inte, inte sedan tonåren. Men jag är galet kär i min högt älskade sambo, även om det tog mig lite tid att släppa ner garden.

     


Hur många killar har du vart tillsammans med?
Hm.. Det beror väl lite på hur man räknar.. Personer jag kallat "min pojkvän" - två. Inklusive Johan.

Personer jag haft sex med.. Två.

 


Vad är viktigast hos en kille? Vad faller du för liksom?
Trygghet, lugn, charm, självdistans och framför allt humor. (i princip samma svar så Vivi)

 


Vad är det mest avtändande du vet?
När män känner att de behöver hävda sin manlighet, ofta genom att vara extra högljudda eller aggressiva. Det sexigaste som finns, enligt mig, är när en man känner sig trygg i sin manlighet och sin sexualitet och inte känner att han behöver bevisa något för andra.

   Homofobi, eller bara rädslan att andra skall tro att han är bög, är väldigt avtändande också.

(en man skall vara trygg i sin manlighet)  

Hur viktigt är det att man har något gemensamt?
Precis som Vivi skrev så tror jag att det är viktigt att man har någorlunda samma smak och värderingar om ett förhållande skall hålla, i alla fall såpass lika att det inte blir en massa gräl över småsaker. 

   Däremot tror jag också att det är viktigt att man har intressen/hobbys som inte är gemensamma, som man har vid sidan av.

 


Hur länge varar dina förhållanden?
Det första "förhållandet" varade i knappt två månader.

   Mitt nuvarande har varat i... Två år och snart nio månader.

 


Har du fått ditt hjärta krossat?
Ja.

(väldigt gammal bild på mig)  


Vad är det mest romantiska du varit med om?
Johan är inte den som kommer med stora romantiskt överaskningar, inte än i alla fall.. Däremot är han väldigt vardagsromantisk. Har berättar för mig hur mycket han älskar mig, varenda dag. Han kysser mig och håller om mig långa stunder varje dag.

   En sak som jag tycker är väldigt romantisk är att ni vi hade varit tillsammans i drygt ett halvår och jag var sjuk en hel natt i vinterkräksjukan (i hans lägenhet) så sjukskrev han sig morgonen därpå så att han kunde vara hemma och ta hand om mig.

 


Hur raggar du?

Jag har aldrig raggat i hela mitt liv, faktiskt.


Har du en ”utseendetyp” hos killar?

Jag har alltid gillat ett manligt utseende. Bredaxlad, starka armar och händer, skägg... En bred bröstkorg med lagom mycket hår. En karl helt enkelt.

   


Beskriv en perfekt första dejt:
Johan och jag såg på en jättedåligt skräckfilm i min gamla lägenhet. Det var en perfekt första dejt för oss eftersom det bröt isen, vi kunde sitta och driva med den dåliga handlingen tillsammans och skratta.

   Sedan bör jag väl tillägga att Johan och jag var bekanta sedan innan, våran första dejt var inte första gången vi träffades. Men vi hade inte setts på säkert fem-sex år.

   

Vem var din första kärlek?

Det var nog en pojke som hette Ludvig, vi gick hos samma dagmamma och mamma säger att jag var "jättekär" i honom då vi båda var ett år gamla.


Vad tycker du om att ligga på första dejten?

Jag har personligen aldrig gjort det, men det är upp till var och en.


Vad tycker du om one night stands?

Aldrig gjort det heller. 

 


Hur är du som flickvän?
Jag tror faktiskt att jag är en bra flickvän. Jag kan vara för hård mot mig själv, och på så sätt vara gnällig.

   Jag blir lätt stressad och på så sätt tjatig.

   Men jag är omtänksam och omhändertagande, jag är inte (överdrivet) svartsjuk av mig, jag är lagom självuppoffrande och jag är stundtals förbannat rolig att leva med.

 

Av Jenny - 10 februari 2012 16:35

Hipp hipp hurra, MissVivi fyller år idag!!

   Och på söndag fyller även jag är, då blir jag 26 år gammal.


Ikväll myses det med sambon, som imorgon åker till Hufvudstaden för att spela med bandet på en rockklubb där. De ska headline-a, det tycker jag är lite coolt.  

   Imorgon när Johan har åkt skall jag till frisören och klippa bort de trasiga hårtopparna. Sedan ska jag hem för att packa ihop det jag behöver inför söndagens kalas, sedan åker jag hem till mina föräldrar. Mamma och jag skall hjälpas åt med smörgåstårtor och födelsedagstårta, sedan skall vi kolla på Bridesmaids på kvällen och så sover jag över.

   På söndagen blir det till att göra fint och dekorera tårtor, sedan på eftermiddagen kommer Johan, mina syskon + respektive, Johan föräldrar och Johans bror + respektive - och så min mormor förstås.

   Ska bli mysigt, hoppas jag!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards