Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Födelsedagstårtan

Av Jenny - 13 februari 2012 13:41

Gav mig på att göra min egen sugarpasteklädda födelsedagstårta i helgen!

   Så tidigt som i måndags förra veckan gjorde jag sugarpaste för första gången i mitt liv, enligt det här receptet. Som smaksättning hade jag i 2-3 droppar vaniljessens. Det blev jättebra! Fick knåda in lite rapsolja i SPn innan utkavling på söndagen bara för att den var lite för torr (hade nog haft i lite för mycket florsocker).

   I fredags gjorde jag smörkräm enligt det här receptet, utan smaksättning, att "spackla" tårtan med, jag bakade även under fredagen tårtbotten enligt det här receptet.

   I lördags gjorde jag fyllningarna till tårtan: Hallonmousse och Lemon Curdmousse. Däremot bytte jag hallonen i den första moussen mot "trädgårdsbär" (hallon, blåbär, röda vinbär och björnbär).


Tårtan blev SUPERGOD, och hela familjen (min + Johans) har lagt in beställningar på tårtor inför deras födelsedagar.


 

(Jag köpte de små dekorationerna på ICA Maxi)

 
 
Vivi

Vivi

13 februari 2012 16:08

Oh vad fin den var, ser ju ut som värsta lyxiga köpetårtan ju :) god verkade den ju vara också! ;)
Jag ska fixa receptet på min också, men jag har ingen så fin bild som du !

Ha ha , ja nog är det nog helt enkelt så att vi måste vara ovanligt bra ! Hi hi
Förrsten är tävlingen avslutad nu, det var ganska svårt att få fram en vinnare, men bara ganska ...
kram

http://www.missvivis.se

 
jennie

jennie

13 februari 2012 22:01

Tack för du ville rösta!
=D
Fin tårta!

Hoppas dagen varit bra!

http://boobee.blogg.se

Jenny

14 februari 2012 06:46

Tack! :)

 
Vivi

Vivi

14 februari 2012 09:50

Fuktiga öron ..hi hi :)
Jag menar verkligen det jag skriver och jag tror du behöver få lite sådan uppmuntran, att du blir påmind om vilken härlig tjej du är ! :)
Kramar!!!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

14 februari 2012 13:45

Hahahahahaha, ja det har du rätt i, vad rolig du är :)
Du anar inet hur roligt vi haft på jobbet åt denna upptäcken, i verkstan finns det ju iaf ett gift par, men annars har vi verkligen nada jobbromanser, men vem vet...kanske har ngn tagit hit en älskarinna ..mohahaha :P

http://www.missvivis.se

 
Margita

Margita

19 februari 2012 19:01

Vilken otroligt fin tårta! Rena proffstårtan ju!!! Förstår att du får beställningar nu, det låter ju också som att den är lika god som den ser ut!
Jo du, Algot bor på Frostvägen, det är ganska lugnt där tror jag och närhet till en liten skog finns. Han kommer att få gå ute. Om allt verkar fungera så åker jag dit med alla papper som ska skrivas. Kanske vi hinner träffas då?

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards