Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Uppdatering

Av Jenny - 26 oktober 2012 14:19

Fick gå tillbaka i bloggen lite och kolla, upptäckte att jag inte varit aktiv med den på pinsamt länge så jag har inte skrivit något om fortsatt jobb etc.

   Jag jobbade som bekant i köket på ett lokalt behandlingshem under sommaren, och har faktiskt gjort ett såpass bra jobb att de numera ringer mig så fort någon blir sjuk eller av andra anledningar behöver vara lediga. Känns jättebra och jag har faktiskt fått ihop drygt en halvtid under september och ca en vecka hittills i oktober!   


I privatlivet händer inte jättemycket, i alla fall inte jättemycket som jag har lust att skriva på bloggen   


Sambon har den här veckan börjat jobba igen efter drygt en och en halv månads sjukskrivning (utbrändhet och ångest) och det har gått jättebra hittills. Han mår mycket bättre än vad han har gjort på över två år och det får även mig att må mycket bättre. Det är så underbart att se honom och att vara med honom, han är verkligen sig själv igen.


Viktkampen har det varit si och så med under sommaren och hösten. Gick upp fem kilo under sommaren men har nu gått ner två av dem igen. Den här veckan har det blivit ganska så långa promenader varenda dag.


Lite bilder från den senaste tiden:

                                           

        



Och så får ni inte missa att sambons band, Mindghost, har släppt sin första musikvideo!

(känsliga tittare varnas!)


Mindghosts YouTube-sida kan ni lyssna på varenda låt från skivan The Plastic Generation

 
 
Vivi

Vivi

30 oktober 2012 13:14

Fina foton på fina Jenny :) fullkomligt ÄLSKAR profilbilden !
Äsh så mycket har det inte gått uppåt och du är ju på väg ned igen, man ska inte vara för hård mot sig själv.
Tråkigt att sambon inte mått bra, men ibland måste man trilla omkull för att kunan resa sig på riktigt, hoppas att ni både får en liten nystart ;)
Många kramar !

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

31 oktober 2012 08:13

Ha ha ha du är ju för söt, ja jag är väl lite vek, speciellt 05.15 på morgonen ;P
Åh gör du sushi, vad duktig du är, jag måste pröva att göra egen ngn gång !
Kramar!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

2 november 2012 08:07

Måla eget blir ju alltid personligt :) Själv brukar jag göra lite av varje , ska nog pröva och köpa sådandär tejp alla pratar om och använda i scrappandet i år :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

2 november 2012 08:35

Godmorgon :)
Jo det är mönstrad tejp som man kan använda till att göra paket finare, sätta runt värmeljus m.m m.m tänkte den säkert kan användas ill "scrapping" också :)
Tror man kan hitta den på typ lagerhaus, Åhlens, Ikea och sådana ställen :)
Allt bra annars ?

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

2 november 2012 11:50

Åh vad fint med spetstejp !
Det får jag kolal efter på Gekås :D

Det låter som ni har planerat en jättemysig helg, hoppas det blir lika mysig som det låter :)
Massa kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

9 november 2012 13:02

Tack snälla <3
Synd att det inte blev ngt förra helgen, men å andra sida mysigt att ni kommer iväg till ikväll.
Ja när man sluta med socker och sådant är det alltid jobbigt i början tyvärr :(
Jag har ju faktiskt märkt ett samband mellan de ggr jag äter väldigt mycker godis och mina svampinfektioner, tackochlov för Flokusonal, tabletter man kan få av sin läkare, de är MYCKET bättre än alla krämer och skit ! :P
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

26 november 2012 08:36

Hej tjejen!
Veckan har varit helt okej för en gång skull :)
Hur har din varit ?
Du får helt enkelt se till att planera in en helg utan ngt att göra, du anar inte vad skönt det är att ha en helg där man säger" nej det går inte den helgen" , det ger en verkligen riktigt avslappning :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
trollet

trollet

27 november 2012 09:28

Hoppas sambon fortfarande mår strålande (och du såklart!).

http://lchftrollet.blogg.se

 
Vivi

Vivi

3 december 2012 15:14

Hej tjejen!
Hur är de ?
Hur går det med julbestyren ?

Du... jag skriver ju ibland ngt litet inlägg åt ett företag & så får man en liten slant.
Nu frågade faktiskt tjejen jag haft kontakt ned (Nadia) om jag kände fler som ville skriva.
Kan ju vara bra med en liten extra slant till jul, vet att hon tycker din blogg var intressant!
De ger faktiskt bra betalt tycker jag jämfört med andra och är seriösa, man får väldigt fria händer.
Om du är intresserad så ge mig din mail så vidarebefordrar jag den till henne :)

Kram!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

4 december 2012 09:57

Det är verkligen ingen fara, det är jättejobbigt att vara arbetslös och dessutom jobba på timmar, ta var enda chans men kan få och aldrig veta när de ringer, det tar på krafterna.

Jag har mailat Nadia nu så jag hoppas du snart får ett mail och kan få in en liten extra slant.

Jo jag är ganska redo faktiskt. Bara bakning, gran och lite sådant som ska fixas och det börjar jag inte med ännu, julkorten görs i helgen på en pysselkväll.
Själv?
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

4 december 2012 15:09

Julkänsland komemr nog, själv brukar jag få den när jag bakar & pysslar samtidigt som jag lyssnar på julmusik! :)
Men det dröjer i år ... men det kommer nog snart som sagt.
Kram!

http://www.missvivis.se

 
Tess

Tess

4 december 2012 18:07

Gött att bli uppskattad o känna att man gör ett bra jobb! =)

http://motherwomanwife.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards