Alla inlägg under maj 2011

Av Jenny - 26 maj 2011 20:59

Har börjat packa lite smått här hemma. Imorgon kväll bär det av till mina svärföräldrar för att sedan kl 05.00 lördag morgon åka ner mot Holland. Ska bli skönt att komma bort, men nervös är jag. Ska ju träffa släktingar till Johan jag inte känner, dessutom tycker jag alltid att det är lite smått obehagligt med nya miljöer som jag inte känner mig hemma i. Tur att jag har Johan vid min sida  

   Vilken plugghäst jag blivit förresten!! Fått mina betyg för terminen nu:

Geografi A - G

Inlärningsstilar & studieteknik - VG

Engelska C - MVG

Svenska C - MVG

Psykologi A - MVG

   Jag kanske inte är så dum ändå!  


Imorgon är det två år sedan Johan och jag hade vår första dejt. Kollade på en dålig skräckfilm hemma i min gamla etta. 

   Två år låter så lite ibland, och så mycket andra gånger. Jag ser tillbaka på den där första kvällen och det känns som om det var bara någon månad sedan. Men samtidigt känns det som om det varit vi så mycket längre än två år. Konstigt det där.


   

(Första bilden är från juli 2009, andra från december 2010)

Av Jenny - 26 maj 2011 10:56

Kan ju inte vara någon annan än Johnny Depp..

En riktigt bra film med honom (och en fenomenal Leonardo DiCaprio) är What's Eating Gilbert Grape? av Lasse Hallström från början av 90-talet.


Av Jenny - 25 maj 2011 09:02

Detta blir oavgjort mellan komedierna Hot Rod och Anchorman.


De här filmerna är också de roligaste filmernajag vet!   

Av Jenny - 25 maj 2011 08:45

Utan tvekan The Crow.

Jag var supergoth i mina tonår, och älskade den här filmen. Såg den hur många gånger som helst.


Jag som sjuttonåring:

 


Filmen:


Brandon Lee som spelar huvudrollen dog under filminspelningen. Han blev skjuten i en scen då någon hade gjort misstaget att använda riktig ammunition. Många har spekulerat i vilken scen i filmen detta är, men regisören har lovat att den scenen är bortklippt ur filmen.

   (De använde en bodydouble/lookalile i de sista scenerna de spelade in)

Av Jenny - 23 maj 2011 20:31

Svårt svårt svårt...


Det får allt bli Moulin Rouge, som påminner mig om min älskade Johan.

Vi såg den tillsammans under en riktigt romantisk myskväll vi hade sommaren 2009.


    


Av Jenny - 22 maj 2011 15:38

En film jag älskar men som alltid får mig att gråta floder är PS. I Love You.

Detta är en film som alltid ger mig panik och jag har mer än en gång bett Johan lova att han aldrig ska dö efter att ha sett filmen.


Av Jenny - 21 maj 2011 08:56

Min favorit feel-good film är utan tvekan Benny & Joon (tätt följd av Bridget Jones Dagbok).

   Benny & Joonär lite dramatiskt och sorglig bitvis, men för det mesta är den bara underbar och när filmen är slut är jag alltid glad. Dessutom spelar Johnny Depp sin mest älskvärda roll någonsin!


Av Jenny - 20 maj 2011 22:23

Nu var det många år sedan jag såg den här filmen, men jag minns att jag tyckte att det var den absolut sämsta filmen jag sett!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards