Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Kämpa kämpa kämpa!

Av Jenny - 19 februari 2013 10:56

Nu jävlar i min lilla låda ska jag bli hälsosam!! 


Jag har börjat jobba - på riktigt!! I samma kök på samma behandlingshem som jag sommarjobbade förra året har jag nu fått en "fast" tjänst i ett år framöver (nu "allmän visstidsanställning", kan om ett år eventuellt gå över i en tillsvidareanställning), började 1 februari. Så underbart med ekonomisk trygghet! Tjänsten är bara på 58% men det passar mig utmärkt!

   I dag har jag skickat iväg ansökan om ett lägenhetsbyte till vår hyresvärd. Om bytet går igenom ska vi i april byta med en tjej som separerat från sin sambo. Hon vill ha en billigare och mer central lägenhet - vi vill ha en större i ett tryggare område. PERFEKT! Hennes lägenhet är en trea på drygt 70 kvm med egen ingång, balkong, tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin. Håll alla era tummar och tår för att bytet går igenom är ni snälla! 


Jag har bestämt mig för att ta tag i vikten igen, det är bara dumt att skjuta upp det hela tiden. Vändningen kom härom dagen då vi (sambon och jag) pratade om min storebrors bröllop, som kommer att inträffa på midsommardagen, och jag på fullaste allvar brast ut i gråt över att behöva bli fotograferad. 

   För ca tre veckor sedan gick jag till Friskis & Svettis här i Alingsås och köpte mig ett aktivitetskort där för ett helt år. Hade bestämt mig för att gå på minst två gruppträningspass i veckan men det har inte blivit ett enda - förrän idag! Hade bestämt mig för att gå på "jympa bas" men det var inställt när jag kom fram, så jag blev erbjuden en plats inne på "spin bas" istället. Åh herre min djäfvul vad smärtsamt det var! Spinning blir det nog aldrig mer i mitt liv! Fick skitont i knäna efter fem minuter, efter tio fick jag ont både i skinkorna och i pubisbenet och efter en kvart hade mina tår domnat bort helt. Tyckte att det skulle vara alldeles för pinsamt att ge upp och lämna salen när en massa 60plusare orkade med att fortsätta (och dessutom STÅ upp!). Men en kvart senare fick jag ge upp i alla fall, för att knäna gjorde så fruktansvärt ont. 
Men jaja, jag blev galet svettig och andfådd (lite blodsmak i halsen till och med) under de lite dryga 30 minutrarna jag var med, så det får räknas som ett av veckans träningspass i alla fall   

 

Nu blir det snart en dusch följt av en promenad till Willy:s. Fyllde år för en veckan sedan men jobbade i helgen så nu på lördag blir det lite kalas. Idag ska jag baka tårtbottnar och krämbullar att frysa in tills dess!

 
 
Vivi

Vivi

20 februari 2013 19:35

Jag håller alla tummarna för att lägenhetsbytet ska fungera och peppar på dig med träningen! Ge inte upp utan bestäm fasta dagar då du SKA träna oavsett vad du tränar.
Yoga är underbart om man har rätt tränare, man får försöka göra övningarna utifrån vad man kan och allt eftersom du kommer in i det kommer det kännas lättare. Det komemr gå hur bra som helst och jag lovar att folk är så inne i sig själva när de tränar att det inte kollar på andra ;) Speciellt Yoga !! :)

Tänk inte på vad som hände andra i din släkt, jag är det första i min släkt som råkade ut för det jag gjorde, så det kan svänga otroligt olika, men träning är bra och hjälper till. ;)
Håller alla tummar för allt !! ;)
Massa kramar

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

3 mars 2013 16:15

Oj jobbar du hela påsken, ltie trist men å andra sidan brukar de ge riktigt goa pengar. Hur har det förresten gått med lägenheten ?? Har ni hört ngt ?
Hoppas det går bra med träningen och allt annat också ;)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

7 mars 2013 21:35

Ush jag beklagar verkligen gumman ! Ush sådant ska inte behöva hända :( Det är så himalö orättvist.
Ni får ta hand om varandra, tänker på dig !!
Massa massa kramar

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

17 april 2013 10:50

Hej tjejen! Hur är det, hur går det ?
Tänker på dig !
Härligt att du ska på bröllop du med i sommar och gå på syskonsbröllop är ju helt klart roligast! Det blir ju lite större än allt annat, bara ens eget som slåt det ;)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

28 april 2013 18:27

Hej gumman!
Just nu är det ltie kämpigt med kissarna, svårt att riktigt fokusera på ngt annat, de är ju mina bäbisar :)
Men jag hoppas allt går bra med mig, nästa måndag ska jag till läkaren och få se "hur det går" :)
Håll tummarna
Kramar !!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards