Alla inlägg under juni 2012

Av Jenny - 26 juni 2012 21:25

Fick brev från GRvux idag. Sprang ivrigt upp till lägenheten med posten i famnen, slängde resten på bordet och satte mig ner med darrande händer och öppnade kuvertet. Jag kom inte in.

   Satt och stirrade på brevet en lång stund, tankarna for runt i huvudet. Vad ska jag göra i höst för att ha någon inkomst? Och jag vill ju verkligen bli bagare och konditor! Det är ju det jag vill arbeta med!

   Ska samla ihop lite referenser och sedan söka till ett lärlingsprogram istället, hoppas att det går vägen.


Är så sjukt ledsen.

Av Jenny - 14 juni 2012 14:42

Hej allihop!


Nu har jag jobbar i fem dagar i streck. Det går jättebra och jag har jätteroligt, kollegorna är skitroliga och arbetsuppgifterna är helt OK. Jag har redan bakat två gånger den här veckan och ska göra det på lördag igen. Så roligt!

Ledig idag, jobbar fredag-lördag och är sedan ledig söndag-måndag. 

   Det är tråkigt att vara ifrån Johan såpass mycket, men jag är glad att jag tjänar mina egna pengar! 


Står och går omkring så mycket på dagarna dessutom att jag gått ner 1,5 kg på fem dagar! :)

Av Jenny - 4 juni 2012 08:44

Nu är jag färdig med Komvux Alingsås, och på lördag börjar jag mitt semestervikariat som kokerska på ett lokalt behandlingshem för missbrukare. Det är jättenervöst, men det ska bli underbart att tjäna egna pengar äntligen!

   Jag har inte så mycket att berätta om, förutom att jag skäms otroligt mycket över min vikt. Förra året gick jag som bekant ner 20 kilo på sex månader. Nu ytterligare sex månader senare så har jag gått upp fem kilo igen. Jag skäms så otroligt mycket över detta eftersom flertalet personer var så imponerade av min kämparglöd och kallade mig för "inspirerande". Och nu då? Vart tog min kämparglöd vägen? 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards