Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny - 26 augusti 2012 16:29

Hittat den här listan hos finaste Vivi, och liksom hon har jag svårt att motstå listor.

 

99 saker om mig

 

1. Fullständigt namn? - Näe du!
2. Exakt ålder? -  26 år, 6 månader och 14 dagar

3. Vart bor du? -  i Alingsås, ca 4,5 mil nordost om Göteborg
4. Bor tillsammans med? - Underbaraste sambon
5. Husdjur? - Hade världens finaste kattunge i drygt två dygn för snart två år sedan

6. Färg på ditt hus? - Grått betonghus från 1946 (hyreslägenhet)
7. När är du född? - 12 februari 1986
8. Klass? - Massor 

9. Vilket år tar du studenten? -  Tog studenten 2006

10. Något jobb? - Timvikarierar som "kökspiga" på ett behandlingshem för missbrukare

11. När ska du sova ikväll? - Förhoppningsvis runt 23.00 - 00.00
13. Duschat idag? - Inte än
14. Kramat någon idag? - Sambon och mamma

15. Pussat någon idag? -Sambon   

16. Vad har du ätit? - Ett par smörgåsar till frukost, och en näve potatischips.. 

17. Dagens klädsel? -  Klänning och leggings

19. Dagens sötnos? - Sambon förstås!
20. Dagens roligaste? - Inget speciellt.
21. Har du många vänner? - Nja. Har ett antal vänner, fler bekanta, och ett par fina bloggvänner

22. Hur många har du kysst? - Öööööh... Runt 20?

23. Vem kramade du senast? - Sambon
24. Hur många vill du ha sex med? - Vill vara min älskade sambo trogen för resten av mitt liv

25. Hur många har varit otrogna med dig? - Det enda jag vet är att en person jag "hånglade" med på en fest en gång hade partner. Fick reda på det efteråt dock.

27. Har du pojk-/flickvän? - Ja-a.

28. Vem pratade du med i telefon senast? - Mamma
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? - Tele2 som tackade för min beställning - har bytt abonemang och skaffat mig min första iPhone på köpet! 


FAVORIT:
31. Film? - Kan inte bestämma mig. Almost Famous, Big Fish eller Girl, Interrupted förmodligen.

32. Låt? - Just nu Lonely Boy av The Black Keys

33. Mat? - Ugnsstekt eller grillad lax i olika former. Och tacos!
34. Dryck? - Vatten

37. Stad? - Vet inte, har inte besökt jättemånga.

38. Land? -  Sverige (har inte besökt jättemånga)
39. Ämne i skolan? Bild/konst, engelska och svenska
40. År? - 2009, tidigt den sommaren träffade jag min älskade sambo och den sommaren var full av magfjärilar och lyckorus


SENASTE:

41. Personen du tänkte på? - Sambon, med tanke på senaste frågan 
42. Personen du kysste? - Sambon

43. Gången du spydde? - Igår kväll (åksjuk)
44. Gången du grät? - En dryg vecka sedan
45. Pizzan du åt? - Roxanne - parmaskinka, mozzarella och pesto. Huuur god som helst!

46. Gången du var i göteborg? - Torsdags

47. Gången du var i stockholm? - Hmm.. 2008 eller 2009 då jag och min syster som Robert Plant och Allison Krauss
48. Gången du var full? - Minns inte. Sist jag var riktigt full var nog på sambons 30årsdag i mars.

49. Gången du var hög? - Drygt 3½ år sedan. (Cannabis)

50. Personen som såg dig gråta? - Sambon


ANTINGEN ELLER:
51. Svart eller vitt? - Svart
52. Hund eller katt? - Älskar båda, men jag lutar mer åt katt

53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Hemma och mysa

54. Tv-spel eller datorspel? - Spelar i princip aldrig något av det.
55. Singel eller upptagen? - Upptagen
57. Lunarstorm, helgon eller playahead? - Var en flitig helgon-användare back in the day

58. Ragga eller bli uppraggad? - Bli uppraggad
59. Big brother eller paradise hotel? - Tack men nej tack

60. Svart hår eller blont? - Svart!

61. Blåa ögon eller bruna? - Jag gillar mina blå, men det finns inga finare ögon än sambons starkt gröna.
62. Choklad eller lakrits? - Choklad!
63. Göteborg eller stockholm? - Hmm.. Stockholm är vackrare, men jag föredrar Göteborgarna.
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Höger
65. Coca cola eller fanta? - Coca cola
66. Pizza eller kebab? - En riktigt god kebabrulle.

67. Randigt eller prickigt? - Prickigt!

68. Älska eller älskas? - Älska

69. Leva eller dö? - Leva så klart!


ANTAL:
70. Personer du älskar? - Inget jag brukar räkna på ;)

71. Personer du hatar? - Hatar ingen, det är ett så starkt ord!

72. Personer som sagt jag älskar dig? - Familjen, sambon, närmaste vännerna.

73. Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? - Oj oj.. Rekordet är nog fyra eller fem   

74. Glassar du ätit på en dag? - Inte mer än två tror jag

75. Festivaler du varit på/ska på detta året? - Besökte lille Nossebro Rock Festival i går.

76. Gånger du haft minnesluckor? - Tre-fyra gånger tror jag.

77. Piercingar har du? - Hade en på höger sida av underläppen, men den har läkt.

78. Personer du saknar just nu? - Ingen faktiskt.

79. Gånger ditt hjärta brustit? - Fyra, som jag kan komma på. En gång av en föredetta pojkvän, tre gånger av nära vänner


VEM:
80. Vill du kyssa nu? - Sambon så klart!

81. Ska du träffa imorgon? - Sambon (såklart), mamma och mormor.

82. Sjöng du senast för? - Sambon, den stackarn.

83. Hade du senast en msn-konversation med? - Det var otroligt många år sedan nu, minns inte.

84. Spelade du tv-spel med senast? - Vännerna E, R och L då vi "spelade" SingStar!

85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? - Sambon! Om jag hade pengaaar *sjunger*

86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Det vet jag inte, men någon finns det säkert.

87. Förtjänar att dö? - Det finns faktiskt en del person som inte förtjänar att leva, men döden är nästan ett för enkelt straff för riktigt grymma och ondskefulla människor. (bra svar från Vivi, så jag lånar det!)

89. Vill du sova brevid inatt? - Sambon   


VAD:
90. Gör dig glad? - Glada och snälla människor. När personerna i min närhet är lyckliga.

91. Gör dig ledsen? - Då de som står mig närmast är olyckliga, orättvisor i samhället, då vuxna människors själviskhet går ut över barn, djur och/eller miljön

92. Vad vill du helst göra nu? - Knäppa med fingrarna så att lägenheten målar om sig självt

93. Önskar du att du slapp göra? - Oroa mig över inkomst

94. Vill du ha nu? - Glass! (Häagen Dazs Pralines & Cream, eller Ben & Jerry's Cookie Dough)

95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - Presentkort (håller med Vivi)

96. Längtar du till? - Jul

97. Tycker du om dina betyg? - Jadå, de jag kämpade till mig på komvux är jag nöjd med!

98. Ångrar du i ditt liv? - Finns vissa grejer jag önskar att jag sluppit uppleva, men jag vet ju att jag är den och där jag är nu p.g.a allt jag varit med om.

99. Är det bästa som har hänt dig? - Att jag träffat min sambo, förstås! 

Jag
Av Jenny - 17 augusti 2012 19:54

Här kommer lite fredagskul/uppmuntran till de som kan behöva det. 

Tillägnat en person speciellt, varma kramar och mycket kärlek till min bästa bloggis!   


 


 


 


 


 


 


 



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards