Alla inlägg under december 2011

Av Jenny - 30 december 2011 11:02

Julaftonen spenderades hos mina föräldrar med syskonen plus mormor. Vi åt gott, kollade på Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson, spelade sällskapsspel och skrattade så att vi grät flera gånger.

Granen hos mamma och pappa. Vad tror ni "gömde" sig i paketet till höger?


  



     

Mina kära syskon bröt ihop helt under Tjuren Ferdinand för att de intekunde sluta tänka på Onkel Kånkels version.

       


Juldagen spenderades ute på landet hos Johans familj, lägger bara upp ett foto på hur fint de hade det i vardagsrummet:




Och så de obligatoriska bilderna på julklapparna:

Fyra skivor med låtar som Led Zeppelin inspirerades av då de började. GRYM julklapp från min älskade.


Ett jättefint kakfat - också från min älskade Johan.


Sedan fick jag även en ny telefon av Johan!!

En Samsung Galaxy Mini!


Yes, fick bara julklappar från Johan, då han för tredje året i rad drog mitt namn i Hemlig-Tomte-utlottningen vi hade i november med min familj  



Och så ett foto på vår fina julgran (som är något för stor för vårat vardagsrum) och så en bild på en glad jul-Jenny.



       




Och så till nyårslöftet...


Under 2011 gick jag ner 20 kilo på


fem månader.

Under 2012 ger jag mig själv hela


året till att gå ner ytterligare 20

kilo.

Av Jenny - 24 december 2011 11:07

GOD JUL KÄRA LÄSARE!


 



Av Jenny - 18 december 2011 12:48

Blir störd av människors brist på empati, bara för att någon har ett visst sätt att vara, göra saker eller leva sitt liv så anser de att deras sätt är ett ideal som alla borde leva efter. Många borde jobba på sin förmåga att förstå andra människors perspektiv, inte predika att "såhär är det", "så här skall livet vara", "så här skall kärlek vara", "de här målen skall alla sträva efter" eller min absoluta favorit: "de som inte håller med mig är avundsjuka/idioter/för gamla".
   Lev era liv så som det passar er, så länge ingen skadas och ni själva mår bra av det. Men för Guds skull - försök inte att övertyga mig om att ert sätt bör vara mitt!


Läste idag på facebook en statusuppdatering från en bekant som uttrycker att "hat och kärlek går hand i hand, om du inte kan hata den du är med kan du inte heller älska dem" och jag fick verkligen bita mig i knogarna för att inte kommentera att jag tyckte att det var så otroligt korkat skrivet. Till saken hör att samma tjej (som inte är tonåring utan i samma ålder som jag) skriver mycket sådana "så här är det för att jag säger så"-inlägg på FB och jag blir så tokig på henne att jag nästan kokar för att jag VET att den här tjejen behöver hjälp och att hon lever ett väldigt självdestruktivt liv. Men hon har klart visat att hon inte vill ha min hjälp så nu står jag i valet och kvalet att helt enkelt avsluta vår "vänskap" på facebook bara för att slippa se henne (och hennes sambos) uppdateringar eftersom jag blir både ledsen och arg då jag läser dem.

Av Jenny - 16 december 2011 09:53

Allt kändes så himla bra. Året kändes väldigt produktivt eftersom jag gått ner 20 kilo under året, fått bra betyg i skolan (enbart VGn i alla kurser den här hösten) och dessutom fixat ett jobb! En timanställning med heltidsschema. Jobbet är ett fabriksjobb och kvinnan som är anställningsansvarig var orolig över hur det skulle fungera för mig med tanke på min tinnitus (som inte är särskilt svår tinnitus) men jag sade att det säkert skulle fungera om jag alltid såg till att ha öronproppar på mig. Hon sa att det som är bra med en timanställning är att jag kan höra av mig till henne och avsluta min tjänst när som helst om det inte skulle fungera, utan någon uppsägningstid.

   Jag skaffade de bästa propparna som apoteket hade att erbjuda, men ändå har jag haft stora sömnproblem hela veckan (började jobba i måndags) på grund av att det låtit som visselpipor i öronen. Igårkväll ledde tjutandet till en panikångestattack och idag har jag ringt och sjukanmält mig. Om öronen inte känns bättre på måndag måste jag ringa chefen och säga som det är, och ringa vårdcentralen.

   Är jätteledsen över det här. Arbetsplatsen är riktigt trivsam p.g.a trevliga arbetskamrater och god stämning, även om arbetsuppgifterna är mer än tråkiga. Främst är jag så otroligt ledsen över den förlorade inkomsten. Jag var så säker på att det här skulle fungera, och hade till och med sökt en ny, större, dryrare lägenhet åt Johan och mig. Dessutom funderat ut en jättebra 30årspresent till min älskade, men det blir det ingenting med nu, det gör mig otroligt ledsen.


Tänk om det här vassa tjutandet är permanent? Jag vet att jag, med tanke på att jag redan hade svag tinnitus, har extra känsliga öron men efterom jag använt bra öronproppar hela dagarna så trodde jag på fullaste allvar inte att det skulle påverka mig.

Jag · Sambon · Skola
Av Jenny - 5 december 2011 13:42

Fyra deadlines den här veckan. Två av dem, ett fördjupningsarbete och en slutuppgift, är redan mailade till respektive lärare. Ett prov skrivet nu på förmiddagen, sista provet skrivs nu ikväll.

   Alltså inte haft mycket tid till bloggande, men det kommer!

   Under tiden kan ni skåda min jullayout!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards