Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny - 22 juni 2011 19:12

Silence of the Lambs/När Lammen Tystnar


Av Jenny - 22 juni 2011 19:07

Det får bli den allra första Halloweenfilmen, eftersom den var/är så banbrytande.

   Och den skrämmer fortfarande vettet ur mig!


Av Jenny - 22 juni 2011 19:02

Det är utan tvekan Sagan om Ringen-triologin.


Av Jenny - 22 juni 2011 18:44

Walk the Line!!

   Vet inte om det är den mest romantiska filmen eller ens min favorit av de romantiska filmer jag sett, men det är den jag kom att tänka på så det måste ju betyda något.


Av Jenny - 22 juni 2011 18:35

The Dark Knight berörde mig väldigt, och den är ju faktiskt en actionfilm. Så det får bli den.


Av Jenny - 20 juni 2011 22:33

Idag har ännu en känd person omkommit p.g.a sitt missbruk.

   Ryan Dunn, känd från Jackass, körde tidigt i morse av vägen efter att han satt sig bakom ratten berusad och kört i 180 km/h. Han körde in i ett träd och bilen började snabbt brinna. De kunde identifiera hans kropp p.g.a hans tattueringar och hans hår. Annars var han oigenkännerlig.

   Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser sådant. Att människor fortfarande inte ser på missbruk som den sjukdom det är chockerar mig djupt.

   I mars detta året dog bassisten Mike Starr av en överdos. Han hade genomgått rehabilitering och varit ren och nykter i över ett halvår. P.g.a en fysisk åkomma skrev en läkare ut smärtstillande opiater till honom och han tog en dödlig överdos inom en vecka.

   I slutet av maj i år dog skådespelaren Jeff Conaway (Kenickie från Grease-filmen) av en lunginflammation. En lunginflammation han inte sökte vård för eftersom han inte kunde känna skillnad på sitt allmäntillstånd (ständigt drogpåverkad och ont i kroppen) och den dödliga sjukdomen han utvecklat.

   Finns så många fler exempel. Heath Ledger, Brittany Murphy, Anna Nicole Smith, Michael Jackson... Och detta är bara de senaste fem åren. Går vi längre bak finns oändligt många fler.


Jag börjar känna mer och mer att missbruk är något jag vill arbeta med att bekämpa i framtiden.


 

Ryan Dunn


 

Bilen efter crashen

Av Jenny - 20 juni 2011 15:45

Tack till goa Vivi för denna kram-award!


♥ Du ska krama den första personen du träffar efter att ha läst detta!
♥ Sedan en lista på 10 bra saker om dig och lägga ut i bloggen.
♥ Skicka kramen vidare till tre vänner.


<3 Kramen ska Johan få när han kommer hem inom en timme..


<3 Jag är bra på att älska

<3 Jag är bra på att lyssna och ge goda råd

<3 Jag har god förståelse och stort intresse för psykologi

<3 Jag är grym på engelska

<3 Jag är en duktig elev

<3 Jag är bra på att uttrycka mig både skriftligt och muntligt

<3 Jag är en god partner, syster, dotter och vän

<3 Ibland är jag förbannat rolig, tycker jag själv

<3 Jag är riktigt duktig vad gäller kost och motion/min nya livsstil

<3 Jag är faktiskt vacker, även om jag inte alltid ser det själv


Jag skickar denna award till Margita. Hoppas att du och katterna mår bra efter allt som har hänt!

Jag

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards