Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 23 mars 2011 14:27

Igår var jag hos min nya favoritfrisör och blev fin i håret  


     

 

Jag
Av Jenny - 15 mars 2011 09:27

Blivit utmanad av Miss Vivi.

   Skall berätta åtta saker om mig själv och sedan utmana åtta andra att göra detsamma.


1. Jag var riktigt goth/emo när jag var i sena tonåren och upp i tjugoårsåldern.

2. När jag var mellan 13 och 15 däremot var Westlife mitt absoluta favoritband.   

3. Jag ska eventuellt ner till Holland med min sambo och hans föräldrar i slutet av maj.

4. Jag kan bli väldigt väldigt nervös inför att träffa nya människor. Social ångest kallas det visst.

5. Jag är inte stresstålig för fem öre och mår riktigt dåligt när det är för mycket att göra i skolan.

6. Att träffa min älskade sambo [igen] är det bästa som hänt mig hittills.

7. Jag är jättehungrig just nu och funderar på vad jag ska slänga ihop till frukost.

8. Jag älskar [vissa] sitcoms och kan se dem om och om igen från början till slut. Dessa inkluderar: How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, Will & Grace och Vänner. Äver Sex & The City - men det är ju ingen sitcom.



Jag följer bara ett fåtal bloggar, och Vivi har ju uppenbarligen redan gjort utmaningen - plus att hon utmanat Margita.

   Så jag gör såhär: Jag utmanar den som har lust!   

Av Jenny - 10 mars 2011 11:18

Så igår fyllde min älskade 29 år!

När han kommit hem från jobbet och tagit en dusch fick han följande presenter, i den här ordningen:


Spelet Älskling. Ska spela detta på lördag, dela en flaska vitt vin och äta lite ost och kex är det tänkt   


Sedan fick han det här halsbandet, med ett "ankh" som hänge. En symbol jag vet att han gillar, som står för livet.


Sist men inte minst...

Så fick han fyll-i-boken "en kärleksförklaring" som jag suttit och fyllt i med guldfärgad penna   


Sedan bjöd jag på kinamat, och efterrätten jag förberett under dagen:

Citron- och marängpajen! Den var jättegod.   

Av Jenny - 6 mars 2011 19:15

På onsdag fyller min älskade sambo år! Då vet jag att han vill ha hemmagjorda piroger till middag, men eftersom det är hans födelsedag måste han ju dessutom få efterrätt!

   Tnkte göra en citron- och marängpaj, men efter att Vivi nämnt att hon bakat cheesecake i helgen blev jag sugen på att kanske göra en sådan istället. Jag har aldrig bakat någon av dessa efterrätter till Johan, så jag vet inte vilken han gillar bäst.

   RÖSTA! :)

Av Jenny - 4 mars 2011 16:18

Efter fem år är de fortfarande ett av mina favoritband.

Och nu har de äntligen släppt ny skiva och börjat spela igen!

Känner nästan att jag måste dela med mig av mina favoritlåtar!


Här är en gammal goding i ny tappning:


Och här är två från förra skivan:



Av Jenny - 3 mars 2011 19:03

Ännu en gång får jag returnera kläder pga att jag har för stor byst. Två jättefina blusar och en söt strandklänning.

   Om jag någon gång framför tjejkompisar klagar över mina bröst (85F) så blir många sura!

   "Du ska inte klaga! Var glad att du har stora bröst!"

   Ungefär så som de tjejer med överaktiv ämnesomsättning inte verkar få klaga över att de har svårt att gå upp i vikt.

   Människor behöver lära sig att kunna leva sig in i hur andra har det, se saker och ting ur andras ögon. Empati tror jag visst att det kallas.


Visst är jag, som stor tjej, glad att jag har en stor byst som gör att jag ser kvinnligt kurvig ut och inte bara "tjock". Men jag måste ta på mig en BH så fort jag kliver upp ur sängen på morgonen, annars får jag jätteont i axlar och nacke av tyngden. Jag är som sagt rätt så kraftig och drar en storlek 46/48 i kläder, men över bysten behöver jag stl 52, vilket oftast inte finns förutom på allas våra älskade hatade "tjockisavdelningar" där kläderna oftast är anpassade för kvinnor som är ca 40 år äldre än vad jag är.


Väldigt mycket gnäll i bloggen nu mera. Men jag får mer inspiration att skriva när jag är sur!   

Jag

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards