Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.
Åsikter?

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig.
Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt.
Jag tänkte att jag nu varje ledig dag testa olika sminkningar tills jag bestämt vilken jag vill ha.
Här är det första alternativet!

Av Jenny - 13 maj 2013 11:12

Det har hänt vansinnigt mycket, som sagt, sedan jag skrev sist.


Sist jag skrev berättade jag ju att jag fått jobb "på riktigt". Jag har en allmän visstidsanställning t.o.m 1 februari 2014 med chans till tillsvidareanställning efter det datumet. Det är en tjänst på 58% med lite fyllnadstimmar då det behövs, och det passar mig utmärkt! Jobbet och arbetsgivaren är detsamma som jag hade under sommaren 2012.


Min bror och hans fina fästmö gifter sig 22 juni och jag har ÄNTLIGEN hittat en klänning! Det ska har turkost färgtema och alla gäster ska bära något litet eller stort i turkos. Jag kommer att ha en helt turkos klänning   


Och så till det jobbiga.. Det jag gärna sjkuter upp att prata om och det jag redan nu har en enorm klump i halser av att skriva om. 24 februari i år avled en vän till mig. Hon var inte ens 27 år fyllda. Jag har kort berättat om henne innan, i det här inlägget, där jag kallade henne E. Hennes namn var Emma och jag sörjer henne vansinigt djupt.

Vi var nära vänner under gymnasiet då vi gick i samma klass. Båda två var dock sjukskrivna långa perioder under det sista skolåret (p.g.a. depression båda två) och sågs alltmer sällan. Sedan sågs vi bara då och då under åren, om vi sprang på varandra. Plötsligt hörde hon av sig och bjöd in mig till sin 23årsfest 23 maj 2009. Där träffade jag en då 27årig ung man som Emma var tillsammans med under vår gymnasietid och som jag knappt sett sedan dess. Johan. Min älskade. 

   Johan och jag började träffas och efter någon månad började vi umgås med Emma och hennes sambo M. Vi hade så fantastiskt roligt ihop den sommaren.

   Men Emma drack för mycket. Hon var världens snällaste, men inte alltid när hon drack. Och eftersom jag vuxit upp med alkoholmissbruk i familjen orkade jag inte fortsätta att umgås på det sättet vi gjorde. Jag bjöd istället in till fika och promenader, kanske en filmkväll då och då. De gånger hon berättade för mig att hon ville sluta dricka så hjälpte jag henne att kolla upp var närmaste AA-möteslokaler fanns och jag sade till henne att hon hade mitt fulla stöd. Jag sade också att jag älskade henne nykter men att jag inte ville vara med henne då hon var påverkad.

   Natten mellan 23 & 24 februari avled min älskade vän. Jag känner inte att det är min plats att gå in på hur det gick till, men jag vill klargöra att det inte var avsiktligt från hennes sida.

   De senaste månaderna har jag försökt stötta andra som stod henne nära, framför allt hennes älskade sambo. Allt har börjat komma ikapp mig nu och jag inser att jag inte själv har bearbetat eller ens reflekterat över min egen sorg.

   Jag vet inte vad mer jag ska skriva om ämnet.


   1 maj flyttade Johan och jag till en större lägenhet, ska fixa ett separat kort inlägg om det från fånen (telefonen) då jag har bilder där.


Många långa stora grattiskramar till Vivi förresten!  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards