Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Förbannade bröst!!

Av Jenny - 3 mars 2011 19:03

Ännu en gång får jag returnera kläder pga att jag har för stor byst. Två jättefina blusar och en söt strandklänning.

   Om jag någon gång framför tjejkompisar klagar över mina bröst (85F) så blir många sura!

   "Du ska inte klaga! Var glad att du har stora bröst!"

   Ungefär så som de tjejer med överaktiv ämnesomsättning inte verkar få klaga över att de har svårt att gå upp i vikt.

   Människor behöver lära sig att kunna leva sig in i hur andra har det, se saker och ting ur andras ögon. Empati tror jag visst att det kallas.


Visst är jag, som stor tjej, glad att jag har en stor byst som gör att jag ser kvinnligt kurvig ut och inte bara "tjock". Men jag måste ta på mig en BH så fort jag kliver upp ur sängen på morgonen, annars får jag jätteont i axlar och nacke av tyngden. Jag är som sagt rätt så kraftig och drar en storlek 46/48 i kläder, men över bysten behöver jag stl 52, vilket oftast inte finns förutom på allas våra älskade hatade "tjockisavdelningar" där kläderna oftast är anpassade för kvinnor som är ca 40 år äldre än vad jag är.


Väldigt mycket gnäll i bloggen nu mera. Men jag får mer inspiration att skriva när jag är sur!   

Jag
 
 
Vivi

Vivi

4 mars 2011 10:35

Äsh gnäll på du, förstår att du gör det. Det måste vara riktigt jobbigt för ryggen :(
Jag förstår faktiskt vad du menar, vissa personer tycker sig ha rätten att bestämma vad som för gnällas över och vad man inte får gnälla över, riktigt irriterande, speciellt när de inte har så mycket egen erfarenhet.
Lycka till med pluggandet! Kom ihåg att unna dig paus utan dåligt samvete ibland :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Margita

Margita

4 mars 2011 12:42

Själv har jag aldrig förstått vitsen med att önska sig och skaffa stora bröst. Mina är också ganska stora och jag har ibland värk i nacke och rygg och det är mycket bysten som är boven.
Gnäll på du!! :) Ibland måste man få ur sig skiten! :) Kram

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

8 mars 2011 21:21

Jag har stor byst, och idag i bastun sa min kompis W: "du ser ut som en fertilitetsgudinna"!! Så då kom jag på att jag skulle kunna göra en grej av det och fota med själv som fertilitetsgudinna och skapa en hemsida om det! ;-)

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards