Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde


Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga, som vanligt.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, fröken Vivi blev ju det! Och även två andra bekanta.


Dog någon som stod dig nära?

Ja, min fina vän E gick bort i februari. Sörjer och saknar henne.


Vilka länder besökte du? 
Ungern och Tjeckien


Är det något du saknade år 2013 som du vill ha år 2014? 
En förlovning och en graviditet.


Vad var din största framgång 2013? 
Ekonomiskt med tanke på att jag fick "fastare" jobb än timvikariatet, så vi hade råd att flytta till finare och större lägenhet och köpa bil.


Största misstaget? 
Allt slappande och skitätande.


Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Började året med vinterkräksjukan


Bästa köpet? 
Semestern till Prag.

 


Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Sambon framför allt, lägenheten, bilen, semestern och andras familjelycka.


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2013? 

The Fox av Ylvis


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Både och.


Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat

Vad önskar du att du gjort mindre? 
tyckt synd om mig själv, ätit onyttigheter.


Hur tillbringade du julen? 
Hemma hos oss med min familj på julafton, hos sambons föräldrar med hans familj på juldagen & annandagen.


Blev du kär i år? 
Har jag varit i över 4 ½ år nu.


Hur många one night stands? 

Aldrig haft något faktiskt.


Favoritprogram på TV? 
Game of Thrones, Downton Abbey, Mad Men, The Big Bang Theory


Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? 
Nej.


Bästa boken du läste i år? 
A Storm of Swords (tredje boken bakom serien Game of Thrones)


Största musikaliska upptäckten?

Alabama Shakes (kolla upp dem, skiiiiiiiitbra!)


Något du önskade dig och fick? 
Underbar semester med sambon, tid med familjen.


Något du önskade dig men inte fick?

Bebis och frieri


Årets bästa film?

Vet inte om jag såg några nya filmer på bio under 2013.


Vad gjorde du på din födelsedag 2013? 
Minns att jag var ledig men att sambon jobbade, och att jag blev bjuden på lunch på stan av mamma och pappa och att vi år stekt fläsk och raggmunk.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Om min fina vän E hade funnits kvar framför allt.


Hur skulle du beskriva din stil år 2013? 

Bekvämt, feminint.


Vad fick dig att må bra? 
Jobbet (för det mesta), sambon och familjen.


Vilken kändis var du mest sugen på? 
Jason Momoa från Game of Thrones.

 


Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 

Främlingsfientlighet


Vem saknade du? 
E


Årets mat:

Pulled pork


Årets dryck:

Vatten


Årets semester:

Prag   

 

Årets utekväll:

Sista kvällen i Prag

 


Årets ölhak: 

U Provaznice i Prag

 


Årets bakishak:

Soffan



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards