Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Förlust och paket

Av Jenny - 21 februari 2012 12:36

Jag mösade mig iväg till brevlådan för e stund sedan, och vet ni vad jag fann? Ett paket från finaste Miss Vivi!!

   Istället för att beskriva alla de fina presenterna jag fick så tog jag fram kameran.





              


Åååh så glad jag blev!! Kan inte välja vilken favoritpresenten är, boken känns mest betydelsefull, lyckodockan är absolut sötast och hängsmycket är så vackert. Samtidigt älskar jag grönt té och att ha glitterglansiga läppar. Allt är perfekt!  


Tusen tack, Vivi!! 









Så till förlusten jag nämnde i rubriken.

   I onsdags förra veckan (15 februari) avled en gammal vän till mig från gymnasietiden. Han tog sitt liv.

   Jag börjar gråta så fort jag tänker på det, ännu värre när jag försöker berätta det för folk. Jag kan inte sluta tänka på honom, vad jag än gjort den senaste veckan har han funnits i bakhuvudet.

   Vi hade inte umgåts på riktigt på ca 6-7 år, men under gymnasiet var han en av mina bästa vänner, han var alltid med. Han var hyperintelligent (obesegrad på schack, och kunde latin), charmig, karismatisk, omtänksam och rolig. Han var också traumatiserad från en fruktansvärd uppväxt och mådde ofta dåligt och kämpade med divärse missbruk. Han gjorde flera försök att ta sitt liv under tonåren.

   Eftersom vi inte umgåtts på så många år så vet jag inte om det är rimligt för mig att vara så knäckt som jag ändå är. Jag tror att det är vetskapen om hur dåligt han mådde och hur desperat han måste ha varit då han fattade det slutgiltiga beslutet. Det gör så fruktansvärt ont i mig att han var så desperat olycklig.

 
 
Vivi

Vivi

21 februari 2012 14:17

Först och främst varsegod, det verkar ha kommit lägligt!
Jag beklagar verkligen! :( Det är inte alls konstigt att du känner så starkt, en sådan händelse väcker känslor hos de flesta, men när det gäller någon man har varit nära, ush :( att du inte pratat så mycket med honom senaste åren betyder inte att du inte har rätt att sörja. Han var uppenbarligen en stor del av ditt liv under en lång period. Jätte tråkigt , verkligen!
Massor av kramar !!!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

22 februari 2012 10:50

Det tycker jag låter som en bra idé, men om du inte orkar besöka just den platsen som är så full av sorg så kan du ju faktiskt besöka någon annan plats du förknippar med honom. Det kan ju vara en lekplatas, en busshållplats, ja vad som helst som känns som lite "eran" plats, kanske känns det lättare att besöka ett sådant ställa och tända ett ljus, kanske skriva ett brev. Om du inte vill att brevet ska läsas av någon kan du ju alltid bränna upp det när du skrivit det och låta askan spridas för vinden ? Ibland kan sådan små saker hjälpa en få ett litet avslut?
Kramar!!!!

http://www.missvivis.se

 
Margita

Margita

22 februari 2012 21:15

Usch så tragiskt med din vän. Säger som Vivi, att det spelar ingen roll att du inte träffat honom på flera år. Det är alltid så otroligt sorgligt när en ung människa väljer att ta sitt liv. Man måste vara fullständigt desperat. En ung tjej här i Målsryd tog sitt liv för några år sen,min dotter Ellen kände henne och hon var också utåt sett en glad, sprallig tjej,men inuti måste hon ha varit trasig.
För att prata om något positivt: Vad snällt av Vivi! Hon verkar vara en toppentjej! Det är du med!
Kramar till dig!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

23 februari 2012 09:28

Ush förstår att det måste varit jobbigt! :( men det var nog bra ändå och det är ju faktiskt riktigt bra att gråta och gråta ut, att få sörja på sitt sätt och kanske få ett litet avslut.

Mahhh tack, jag tror faktiskt jag kände det igår, igår när jag kom hem bestämde jag mig för en sak... jag ska försöka låta bli att dras ned för mycket. Även om det är jobbigt med min syster måste jag göra vad jag kan för att inte tänka på det FÖR mycket och ha så dåligt samvete. Jag har denna veckan t.ex bestämt att jag ska göra ngt jag mår bra som bara är för mig några ggr i veckan. Igår tog jag ett långt varmt bad, på fredag ska jag se en film och äta lite ostbollar osv. Tror det kansk hjälpa och kanske ngt som de flesta borde göra ;)
Kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

23 februari 2012 15:16

Tack fina du ! Ja, folk verkar inte riktigt inse att det är en sjukdom och en svår sådan, att de som städnigt lever med missbrukar också lever med en ständig rädlsa och otrygghet. Ibland känns det som om folk tror att människor som vågar berätta för människor att de levt med missbrukar bara söker uppmärksamhet, men det är inte alls så det är ju ... *suck*
Empati och EQ är ngt som det hade behövts mer av ...
Glad att jag ahr en så go bloggis som du iaf ! *kram*

Förresten ... angående halssmycket, det var egentligen en grej jag bara slängde med, det är en sten som tydlige ändrar färg beroende på humör. Har haft den länge utan att använda den och på ngt sätt kändes det som om det hade passat dig :)

Kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

1 mars 2012 13:55

Äppelpaj är ju alltid gott & hemkunskapsboken måste jag erkänna att jag använder rätt ofta :)
Hur är det med dig annars? Vissa bra dagar vissa dåliga ?
Kramar!!

http://www.missvivis.se

 
Rinki

Rinki

1 mars 2012 15:33

Vilket fint paket :) jag har bloggat med Vivi ett tag också, hon är en jättehärlig tjej.

Hur är det med dig idag?

Kram

http://rhulth.wordpress.com

Jenny

1 mars 2012 16:04

Visst är hon?
Det är bra tack!

 
martina

martina

1 mars 2012 15:40

hej, allt bra? :)

http://martinaolsson.myshowroom.se

Jenny

1 mars 2012 16:04

Bara bra tack!

 
Vivi

Vivi

2 mars 2012 10:28

Det är ju inte bra, visserligen har jag hört att när man tappar vikt fort så kan kroppen haman lite "ur balans" tillfälligt, men jag tycker du ska kolla upp det ! Det kan ju avra stress också :(

Jag vet lite hur du känner dig, det är ungefär samma för mig. Tror det är viktigt att ta dagarna som de kommer och försöka ta till vara på de bra dagarna särskilt. Jag tror det kommer bli lite bättre för var dag och förhoppningsvid hjälper vårensljus till lite också!
Många kramar !!!

http://www.missvivis.se

 
Johanna

Johanna

5 mars 2012 14:48

Ja vivi är underbar :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

5 mars 2012 15:27

Ja gör det, den är riktigt bra faktiskt, men näsdukar behövs ! ;)
Tack för din gulliga kommentar om mitt gästbokinlägg, såg den minsann :)
Kramar!

http://www.missvivis.se

 
Thessan

Thessan

5 mars 2012 16:02

vilken fin blogg du har!

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

7 mars 2012 10:19

Ja visst är jag :) men ikväll får jag TVn helt själv för att kolla på Greys Anatomy *yey * ;P

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

7 mars 2012 13:59

Mihihihihi jag vet ;P
Men jag lovar att avslöja allt i morgon
Kramar !

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards