Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Jenny - 24 februari 2011 20:34

Det är på tok för mycket nu! Och jag som inte är stresstålig för fem öre. Eller som jag sa till en lärare tidigare idag: jag kan ta stressiga situationer när jag behöver vara den starka. Dessutom har jag tålamod när det gäller barn. Men som nu, när det gäller mina egna studier, då pallar jag inte trycket så att säga.

   Förra veckan hade jag prov i Geografi A. (Klarade det inte och ska få göra att kompletteringsprov med de frågorna jag inte kunde)

   Denna veckan har jag haft prov i Engelska C, och inlämning av ett hemprov i Psykologi A.

   På måndag ska jag lämna in en språktransponeringsuppgift i Svenska C, redovisa ett arbete om språk i media, också detta i Svenska C, och på kvällen ha ännu ett prov i Engelska C.

   Veckan därpå har jag på måndagen det kompletterande Geografiprovet, på onsdagen ett nytt Geografiprov och på torsdagen ett prov i Inlärningsstilar & Studieteknik.


Idag började jag gråta när jag kom hem. Har inte haft en sinnesmässigt lugn dag på jättelänge. Helgen som var så pluggade jag psykologi från morgon till kväll hela helgen. Helgen innan dess fyllde jag år vilket var jättekul men inte alls avslappnande. Veckorna innan dess planerade jag födelsedagshelgen för fullt.

   Så nu är jag TRÖTT och det känns som om jag aldrig igen kommer att få ta det helt lugnt!

   Det är flera som sagt till mig att jag måste ta det lugnt och prioritera min psykiska hälsa, men jag måste ju få det gjort! Jag måste ju fixa alla prov och uppgifter, även om jag inte presterar över godkänt-nivå. Jag känner att jag måste bli färdig med Komvux i år. Jag vill inte fylla 26 och inte ha mina gymnasiebetyg färdiga.


Så, nu har jag fått skriva ur mig lite frustrationer. Bara att fortsätta på språktransponeringen.   

Jag · Sambon · Skola

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards