Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Min torsdag

Av Jenny - 19 juli 2012 18:49

Har varit lite krasslig och hängig, så i morses så skjutsade Johan mig till jobbet så att jag slapp cykla.

Började min arbetsdag kl 05:55 med att låsa upp, larma av, ta in tidningen, tända alla lampor osv. Bytte om till arbetskläder, tog på mig förklädet och slängde ihop en pannkakssmet på nio ägg, plastade över denna och ställde i kylen. Påbörjade mannagrynsgröten, fyllde på påläggsfaten, tog emot brödleveransen, skar upp bröd och lade upp i brödkorgen, dukade fram skålar, assietter och skedar på serveringsbordet i matsalen. 

   *snabbspola*

   Frukosten (kl 07.00, jag åt inne på kontoret med städerskan)) var nere i ett nafs, patienterna tog vara på disken (som vanligt efter frukost och middag), jag plastade in pålägg och tog vara på mjölk, yoghurt, juie, bröd etc. 

   Sopade och våtmoppade matsalen, hallen samt toaletterna. Tvättade även ur handfat och toalettstolar och bytte soppåsar. Vi har tre toaletter på första plan förresten. Sopade verandan, torkade av på borden, tömde askfat och bytte soppåse.

   Övrig personal börjar sina arbetsdagar kl 08.00

   In till köket igen och påbörja brödbaket. Medan degen jäste strimlade jag purjolök samt skalade och rev morötter inför soppan jag skulle göra till lunch. 

   Dags att ta fram bröd och lite pålägg igen då vi har personalfika/frukost 09.30 (det är vid den tiden man börjar om man har eftermiddagspasset - så då kom min kollega L).

   Leveransen med livsmedel för den kommande veckan kom lagom efter fikat och L började packa upp och sortera alla varor medan jag ställde in mina grahamsbullar i ugnen och påbörjade soppan.

   *snabbspola*

   Soppan, pannkakor och bröd blev färdigt och framdukat. Patienter och personal åt glatt och jag fick mycket beröm. <--- Glad Jenny!

   Tog vara på disken, gjorde rent diskmaskinen och golvet i diskrummet. 

   Arbetsdagen över kl 13.30


Blev upplockad av mamma, åkter hem till oss (Johan och mig, inte mamma och mig) och jag tog vara på lite disk, kokade sedan upp vatten och lade ner en burk kondenserad mjölk som fick koka i två timmar och ca 50 minuter. Den skall tas med till min syster imorgon (färdig kolakräm).

   Johan kom hem. Lagade kålpudding och bjöd mamma på mat. Nöjd och glad mamma åkte hem igen och jag påbörjade surdegsbrödbak (står och jäser just nu). Fuskar dock lite med surdegen så jag köpt ett färdigt "surdegspulver" som man bara tillsätter jäst, olja, två sorters mjöl samt salt till.


Nu har jag tagit en dusch och tagit på mig pyjamas. Är tröööööött!!

 
 
Vivi

Vivi

20 juli 2012 12:22

Intensiva arbetsdagar indeed, men det verkar ändå somom du trivs, du hade ju passat så bra på den linjen *mutter* nej på ngt sätt måste ju kunna göra en bagare av dig ;)
Oroa dig inte för kommenterandet, jag är ju knapps inne själv!
Massa kramar !!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

6 augusti 2012 08:45

Åh du borde vara med på sådant Jenny, du är så himla söt och din stil är så härlig!! Nu är det mycket kompisfiske i sådana tävlingar, men ärligt talat hade du blivit en jättefin modell !! Så det så ! :)
Hur går det med jobbet och händerna ? Hoppas du fått ngn salva eller ngt som hjälper :(
Kramar !

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

7 augusti 2012 09:35

Jag håller tummarna för att du hittar ett nytt jobb, annars kanske det finn ngn kurs man kan söka till, vissa har ju fortfarande lediga platser på hösten!?
Kram!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards