Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Att sörja början

Av Jenny - 18 augusti 2011 21:46

Varför är detta ett ämne som är så tabu för många? Jag har i ett par veckor gått omkring och mått dåligt över att jag alltmer sällan känner det där pirret i magen i mitt förhållande. Jag har sett romantiska filmer och serier vilket har resulterat i att jag börjat sakna början av ett fårhållande. Jag har nästan sörjt det faktum att Johan och jag inte kommer att ha en sådan början igen. Visst att förälskelsen kommer tillbaka i perioder, men det kommer ju aldrig att vara precis som det var i början.

   Efter att ha pratat med en tjejkompis om detta fenomen så har jag nu fått veta att dessa känslor och tankar är helt normala. Det som spelar roll är att jag trotts allt älskar Johan och vill vara med honom.

   De senaste två åren har mitt liv kretsat väldigt mycket runt Johan och vårat förhållande. Jag har inte haft många vänner på väldigt länge så när Johan varit i studion med bandet eller ute med sina vänner så har jag suttit ensam hemma och längtat efter honom. Detta har börjat få mig att må väldigt dåligt. Håller på att ändra detta nu, ska imorgon på tjejkväll hemma hos en väninna, och Johan ska ut med bandet.

   Detta kan låta som om jag inte är lycklig med Johan, men så är absolut inte fallet. Det bästa jag vet är fortfarande att gosa ner mig i Johans famn och kolla på Conan O'Brien i sängen på kvällen. Det är alltid honom jag vill ringa och prata med när vi är ifrån varandra och något roligt har hänt som jag vill berätta om. Han är min bästa vän, min klippa och otroligt sexig.  


Allt detta är något jag pratat med Johan om, och han förstår mig. Och han som har mycket mer erfarenhet av förhållanden än vad jag har säger även han att mina känslor är helt normala.


Idag har jag köpt nya vattenlösliga oljefärger, så nu är det dags för mig att börja måla igen! Kanske lägger upp lite foton på mina alster om jag lyckas skapa något vackert.

 
 
Margita

Margita

20 augusti 2011 12:17

åh vad jag känner igen mig i det. Tyvärr var jag Jag var ung på 60-70-talet och då kom en våg av ett nytt sätt att se på kärleken. Det skulle vara "frihet" och att ha många förhållanden var bara bra. Vilket resulterade i många olyckliga människor, en ständig jakt efter förälskelse, som märk väl, inte alls är samma sak som kärlek. Det du säger om att Johan är din bästa vän tycker jag tyder på att du har hittat en man som du omväxlande kan vara förälskad i, kär i och också älska, alltså känna kärlek till, både hans goda och dåliga sidor (som vi alla har). Lycka till Jenny och Johan, och visst, det är HELT normalt det du känner. Tänk om vi ständigt skulle gå omkring och vara förälskade, vad jobbigt! ;)
Tycker du är inne på helt rätt tänk när du nu börjar gå ut på egen hand, för det tror jag är viktigt. Du ska känna att du har ett eget liv som du är nöjd med, utan Johan, men guldkanten i tillvaron är ju att du delar detta liv med Johan och att ni tillsammans gör/har andra saker i livet gemensamt! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

20 augusti 2011 17:55

Visst sörjer man att man tappar det där pirret, för det byts ut mot något bättre, men ändå inte samma sak. Jag kan ibland verkligen sörja att jag aldrig får vara med om en första dejt eller en första kyss igen, det är ju lite magiskt! Det är jättevanligt att känna så och det är bra att du ska ut på tjejkväll för även om man går upp i ett förhållande mycket i början tror jag det är nyttigt att även ha sitt eget i förhållandet :)
Kramar!!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards