Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Jenny - 20 juli 2011 16:28

Det har inte blivit så mycket bloggande det sista, trots att jag mest sitter hemma utan något att göra. Har sommarlov, sitter mest och längtar till de två veckor av ledighet Johan och jag kommer att ha i början av augusti innan höstterminen börjar för min del. I höst blir det heltidsstudier istället för 75%! Kurserna jag ska läsa är:

Psykologi B

Tyska steg 1

Marknadsföring

Företagsekonomi

Programhantering.


Förra veckan åkte jag på en rejäl urinvägsinfektion. På måndagskvällen började jag känna svaga symtom, kände mig fortfarande nödig då jag precis kissat, blev jättenödig men det kom bara en liten skvätt osv.. Drack hinkvis med vatten med en massa citron i, och det kändes lite bättre efter ett par timmar.

   Vaknade på tisdagen med jättebesvär och ringde vårdcentralen för en akuttid. Det hade då börjat svida ordentligt och mitt urin var rosa av blod. Promenaden till vårdcentralen tog bara tio minuter men kändes som min livs längsta eftersom jag var så enorm kissnödig hela vägen dit. Fick fylla i ett formulär, kissa i en plastmugg, träffa distriktssköterskan och fick antibiotika utskrivet. Och det var fanimig tur att jag fick en tid såpass tidigt för när jag väl kom hem så kissade jag nästan rent blog, fick gå på toaletten var femte minut och satt och grät och nästan skrek på toaletten för att det kändes som om jag kissade rakblad. Det blev bättre och bättre och på kvällen då jag tagit min andra dos av antibiotikan kunde jag sova problemfritt hela natten. Kändes som ett mirakel!


Inte hänt så mycket i övrigt. Vi kollade på en underbar lägenhet i ett underbart område som vi fick tacka nej till p.g.a hyran som låg på ca 7 100 kr/månaden, jämfört med vår nuvarande som bara kostar 4 300. Så vi har beslutat oss att stanna kvar i vår lilla mörka lägenhet och lägga krut och pengar på att måla om och skaffa lite finare möbler istället. Får jag dessutom ett jobb efter höstterminen så kan vi börja spara pengar så att vi har handpenning till ett hus någon gång i framtiden.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards