Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Missbruk

Av Jenny - 20 juni 2011 22:33

Idag har ännu en känd person omkommit p.g.a sitt missbruk.

   Ryan Dunn, känd från Jackass, körde tidigt i morse av vägen efter att han satt sig bakom ratten berusad och kört i 180 km/h. Han körde in i ett träd och bilen började snabbt brinna. De kunde identifiera hans kropp p.g.a hans tattueringar och hans hår. Annars var han oigenkännerlig.

   Jag blir så fruktansvärt ledsen när jag läser sådant. Att människor fortfarande inte ser på missbruk som den sjukdom det är chockerar mig djupt.

   I mars detta året dog bassisten Mike Starr av en överdos. Han hade genomgått rehabilitering och varit ren och nykter i över ett halvår. P.g.a en fysisk åkomma skrev en läkare ut smärtstillande opiater till honom och han tog en dödlig överdos inom en vecka.

   I slutet av maj i år dog skådespelaren Jeff Conaway (Kenickie från Grease-filmen) av en lunginflammation. En lunginflammation han inte sökte vård för eftersom han inte kunde känna skillnad på sitt allmäntillstånd (ständigt drogpåverkad och ont i kroppen) och den dödliga sjukdomen han utvecklat.

   Finns så många fler exempel. Heath Ledger, Brittany Murphy, Anna Nicole Smith, Michael Jackson... Och detta är bara de senaste fem åren. Går vi längre bak finns oändligt många fler.


Jag börjar känna mer och mer att missbruk är något jag vill arbeta med att bekämpa i framtiden.


 

Ryan Dunn


 

Bilen efter crashen

 
 
Vivi

Vivi

21 juni 2011 10:01

Jag håller med dig, det är så otroligt sorgligt !
Sedan blir jag riktigt arg när det finns de som förespråkar droger och tycker legalisering av t.ex marijuana är okej.
Något många inte tänker på är dessutom hur smutsig knarkindustrin är, det är inte bara de som knarkar som är & har problem utan själva industrin orsakar så fruktansvärt mycket miljöförstöring & död !

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards