Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Är jag en nörd?

Av Jenny - 24 januari 2011 14:50

Kopierat listan/testet av MissVivi.


[x] Du spelar/har spelat WoW

[ ] Du tycker datorn är roligare än kläder och smink

[ ] Du spelar/har spelat något annat online-spel

[ ] Du spelar/har spelat Age of Empires

[ ] Du kan sitta uppe hela nätterna och nörda med spel, serier, msn med dina nördigvänner

[ ] Ibland känner du dig mer som en kille än en tjej

[ ] Det kan ibland gå flera dagar utan att du sminkar dig

[ ] Det kan ibland gå flera dagar utan att du borstar håret

[ ] Du har en användare på WoW som är aktiv

[x] Du har prövat Tibia, RuneScape eller WoW
[/] Du pratar hellre om datorspel och serier än om mode (halv, serier och mode är lika intressant)

[ ] Titta på ditt skrivbord! Kryssa i rutan om du har fler än 3 glas/muggar/tallrikar där?

[x] Du har flera böcker som du läser och tycker är intressanta

[x] Du vet vad Rubiks Kub är för något

[ ] Du har löst Rubiks Kub

[x] Du går ofta runt i pyjamas hemma

[x] Du läser hellre Illustrerad Vetenskap än Frida

[ ] Din kropp har börjat vänja sig vid att få lite sömn eftersom att du är uppe för länge

[x] Du tycker att matte kan vara intressant när du har lust

[x] Du har blivit kallad nördig
[x] Du startar datorn när du vaknar

[ ] Du har just nu obäddad säng

[ ] Du läser just nu en bok som inte är skönlitterär frivilligt

[x] Du förstod vad skönlitterär betydde i förra frågan

[ ] Du kan tänka dig att jobba med datorer i framtiden

[ ] Du använder ofta samma strumpor flera dagar i rad

[ ] Du använder ofta samma underkläder flera dagar i rad

[x] Du har mål i livet som gäller annat än kompisar och killar eller att bli modell

[x] Du tycker att WoW är ett roligt spel

[ ] Du gillar något annat spel som klassas som nördigt
[ ] Du äger ett Game Boy

[ ] Du har just nu igång någon slags spelmanick förrutom din dator

[x] Du tittar mycket på serier

[x] Du dricker alltid té framför datorn

[ ] Du tycker om att spela

[x] Du lekte med "kill-leksaker" som liten (både och)

[ ] Du är uppväxt med bara bror(bröder) och inte syster

[ ] Du tittar mycket på Star Wars, Star Trek, Stargate eller liknande

[ ] Du sitter vid datorn efter 23.00 på vardagar 

[ ] Du trivs lika bra hemma som ute på stan
[x] Du trivs bättre hemma än ute på stan

[x] Du tittar på Scrubs, How I met your mother eller liknande

[x] Du har blivit kallad smart

[/] Du trivs bättre med nördiga killar än modetjejer (trivs lika bra med båda)

[x] Du gillar Sagan om Ringen och/eller Star Wars

[x] Du läser inte Blondinbellas, Kenzas, Style by Klings eller Lisa places bloggar.

[ ] Du äger en gammal spelkonsol (gammalt gb, nintendo t.ex.) som du fortfarande spelar på

[ ] Däremot så läser du bloggar som handlar om vetenskap eller nörderier på annat sätt

[ ] Du har gärna på dig likadana kläder varje dag så du slipper tänka på det

[ ] Du äger inget smink


Resultat: 21 Du är inte nördig men inte heller onördig


0-10 Du är otroligt o-nördig

11-20 Du är inte en nörd

21-30 Du är inte nördig men inte heller onördig

31-40 Nörd41-50 NÖRDTJEJ NUMMER 1!

 
 
Vivi

Vivi

25 januari 2011 09:19

Visst var det ett rätt roligt test :)
Den sidan var helt underbar, älskar alla fina kommentarer som står skrivna och jag tycker verkligen den sidan visar att siffror i princip inte visar något alls !! :)

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

25 januari 2011 16:00

Ja och det där är ändå bara några av sakerna *suck* men jag ska verkligen försöka hitta lite jäklaranamma och energi att hitta ett nytt jobb! :) Den enda som kan förändra min situation i slutändan är jag själv :)
Kram

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

28 januari 2011 10:08

Lucky you, jag vill inte bli vuxen ;P

Hur har det förresten gått med födelsedagen ? Eller har du itne firat den ännu ? Den röd klänningen var så himla fin!

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

28 januari 2011 10:12

Sv: Hi hi visst är det, men hade han satt den där från början hade han nog sett till att bygga in den på ett bra och effektivt sätt ;)
HAn har verkligen en härlig satirisk läggning den där skribenten :)

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

28 januari 2011 15:48

När man syr in en klänning kan det faktiskt kännas som helt ny :)
Jag har ju kollat på ny klänning också, men bestämt mig för att också använda att "gammal" favorit :)

Nämen... jag fyller den 10:de bara två dagar innan :)

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

31 januari 2011 09:12

Jag det låter som det blir fullt upp, men med en massa roligheter ;) Själv har jag faktiskt tagit ledigt från jobbet tors,fre nästa vecka och jag längtar verkligen !!! Har aldrig varit ledig på en födelsedag tidigare, men ville unna mig det denna gången :)

http://www.missvivis.se

 
Vivi

Vivi

1 februari 2011 08:41

Ohhh vad bra skrivet Jenny ! Du har så rätt så rätt, däremot lade min man in ett veto när det gällde att låta en eventuell son gå till skolan i klänning, vi får väl se om den diskussionen ngnsin behöver tas upp i verkligheten ;P

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards