Alla inlägg under november 2010

Av Jenny - 5 november 2010 17:50

I helgen blir det fullt upp.

   Imorgon ska vi hälsa på Heike hos Margita på förmiddagen. På eftermiddagen ska vi ut till Johans föräldrar på landet för att Johans morbror (holländsk) och morbrorns fru (kenyansk) kom till Sverige idag från Mongloliet (där de bor och jobbar) så vi ska ut till Johans föräldrar och umgås med dem till på Söndag förmiddag.

   Sen på Söndag är det dags att åka hem och städa, tvätta ännu mer, och påbörja två fördjupningsarbeten - ett i Religionskunskap A och ett i Historia A.


Blir utmattad av att tänka på det. Så här är en lugnande blid på en sovande Bebis-Heike:

 

Av Jenny - 4 november 2010 16:17

Idag har jag tvättat, vilket jag ska göra imorgon också. Och så har jag rensat kylen och frysen på mat som stått och blivit dålig. Nästan två kassar slängde jag, det är så att man skäms!

   Imorgon ska jag ge mig på skafferiet också, tvätta mer, diska och dammsuga. Vad jag inte hade gjort för en diskmaskin!


Ikväll ska jag och Johan se på en gammal filmatisering av Dr Jekyll och Mr Hyde, från 1941 med Spencer Tracy, Ingrid Bergman och Lana Turner. Ska mysa och ta det lugnt.


Börjat få utslag på läpparna igen, undrar om jag kanske inte tål äppelmoset jag kokade sist? Tål inte färska äpplen, men kokta i mos eller tillagade i paj går bra (av någon konstig anledning). Men i söndags när jag kokade mos så kokade jag det under kortare tid än vanligt för jag ville ha mer bitar i moset. Tji fick jag!

   När vi hämtat hem Heike (om tio dagar!) så kommer jag få panik varje gång jag får en allergisk reaktion, eller bara nyser. Är redan så rädd att jag plötsligt ska bli allergisk mot honom, även om det inte har varit några problem med allergin hemma hos Margita.

Av Jenny - 1 november 2010 12:53

Handlat det sista till Heike idag. En sådan där matta att ha framför toalådan, en kam (med roterande piggar som inte luggar), en klosax, våtfoder (Royal Canin Babycat) och 10 kilo kattsand (Ever Clean Extra Strength )!

  Nothing but the best for our boy.   


Så nu har vi allting förutom lille Heike själv. Kattlådan står framme i badrummet, klösträdet är monterat i vardagsrummet, elementäng och "igloo" finns framme i sovrummet, underlägget till matskålarna står framme i köket. Inte ställt fram matskålarna än, onödigt att de står och dammar. Nu svamlar jag.

  Bara 13 dagar kvar!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards