Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Torsdagsmys

Av Jenny - 4 november 2010 16:17

Idag har jag tvättat, vilket jag ska göra imorgon också. Och så har jag rensat kylen och frysen på mat som stått och blivit dålig. Nästan två kassar slängde jag, det är så att man skäms!

   Imorgon ska jag ge mig på skafferiet också, tvätta mer, diska och dammsuga. Vad jag inte hade gjort för en diskmaskin!


Ikväll ska jag och Johan se på en gammal filmatisering av Dr Jekyll och Mr Hyde, från 1941 med Spencer Tracy, Ingrid Bergman och Lana Turner. Ska mysa och ta det lugnt.


Börjat få utslag på läpparna igen, undrar om jag kanske inte tål äppelmoset jag kokade sist? Tål inte färska äpplen, men kokta i mos eller tillagade i paj går bra (av någon konstig anledning). Men i söndags när jag kokade mos så kokade jag det under kortare tid än vanligt för jag ville ha mer bitar i moset. Tji fick jag!

   När vi hämtat hem Heike (om tio dagar!) så kommer jag få panik varje gång jag får en allergisk reaktion, eller bara nyser. Är redan så rädd att jag plötsligt ska bli allergisk mot honom, även om det inte har varit några problem med allergin hemma hos Margita.

 
 
Margita

Margita

4 november 2010 18:07

Åh vad mysigt med filmen ikväll. Älskar gamla filmer och Spencer Tracy är inte illa! :)
Vad duktig du är i köket! Skulle jag också behöva, men jag mer tänker på det än får något gjort ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

Jenny

4 november 2010 19:57

Det är sällan jag röjer någonstans, vare sig i köket eller garderoben. Men jag fick lust att rensa ut gammalt så man får plats med mer nytt :)

 
Vivi

Vivi

5 november 2010 08:15

Oj vad duktig du är, hmmm det är så att man faktiskt blir lite inspirerad, undrar om inte jag skulle ge mig på en storstädning...
Oroa dig itne för allergin, det komemr säkert gå bra och ibland har jag hört folk som får en liten reaktion men sedan försvinner den då kroppen vänjer sig vid djuret. :)

Att bli friad till är underbart och värt att vänta på ;)

http://www.missvivis.se

Jenny

5 november 2010 09:21

Roligt att jag kan inspirera ;)

Ja, jag hoppas på det, att om jag skulle bli allergisk så kommer kroppen vänja sig. Eller att det går över när Heike är kastrerad sen.

Du, jag kan tänka mig det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards