Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny - 19 oktober 2010 12:27

Läser Historia A just nu. Det är en kurs på 100 poäng, i gymnasiet breder man alltid ut 100-poängskurser på två terminer, men inte på komvux. Dubbelt så mycket information på en termin än vad som är "normalt" helt enkelt.

   Ska ha prov på torsdag om Renässansen och Upplysningstiden. Ganska intressant, men det är så sjukt mycket information! 78 st instuderingsfrågor (svaren utspridda på drygt 100 sidor i läroboken), varav bara sju av dem kommer vara med på provet. Finns ju inte en chans att jag kommer att komma ihåg svaren på alla 78 frågorna, så jag får helt enkelt hoppas att just de frågor läraren väljer till provet är de frågor jag lärt mig svaren till ordentligt. Stressigt!!


Idag har lille Heike varit och vaccinerat sig. Hoppas att det gick bra  

Ska hälsa på hos uppfödaren Margita på lördag, blir roligt. Då kommer det bara vara tre veckor kvar tills vi får hämta våran godbit!

Av Jenny - 18 oktober 2010 13:25

Tar en paus i historia-pluggeriet och letar upp lite bibelcitat.


5 Mos 25:11

"Om två män råkar i slagsmål och den enes hustru skyndar till för att hjälpa sin man och sträcker ut handen och griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand."


3 Mos 18:19

"Du får inte närma dig en kvinna för att lägra henne när hon ha menstruation och är oren."


5 Mos 21:18

"Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De ska säga till stadens äldste: »Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.« Då ska alla männen i staden stena honom till döds."


1 Mos 13:16

"Till kvinnan sade han:
Stor skall jag göra din möda när du är havande, med smärta skall du föda dina barn.
Din man skall du åtrå, och han skall råda över dig."




Verkar mest vara det gamla testamentet som har de underliga citaten.

Av Jenny - 15 oktober 2010 20:28

Känner mig så löjlig.

   När jag och Johan träffades levde jag ensam in en etta. Levde på existensminimum och hade nästan inga pengar till nöjen såsom att gå på krogen eller gå på bio. Vad jag älskade att göra då var att stanna hemma, baka, laga mat, pyssla, se på TV/film etc. Jag trivdes med att vara ensam.

   Det tog ett bra tag för mig att vänja mig vid att sova bredvid någon. Jag kunde vakna med ett ryck så fort Johan vände på sig, vaknade av chock över att det var någon annan än jag i min säng.   

   Men nu... Nu är jag lyckligare än någonsin. Jag har vant mig vid att dela lägenhet och nu älskar jag det. Och även om vi inte sitter ihop som med klister (spenderar mycket tid i varsitt rum vid varsin dator t ex) så älskar jag att ha honom hemma på eftermiddagarna, men farmför allt på kvällarna och nätterna.

   Men så i natt är han borta, han har åkt upp till sin syster i Åmål tillsammans med sin bror. Och oj vilket separationsångest jag har haft i flera dagar! Det är sjukt egentligen, han ska bara vara borta tills imorgon eftermiddag men jag kände mig gråtfärdig när han skulle åka. Hur ska jag då klara mig om bandet slår igenom och han ska iväg på turnéer?

    Ikväll längtar jag mer än någonsin på att få hem Heike.   

Av Jenny - 13 oktober 2010 14:05

Idag har jag och en kurskamrat haft en redovisning i Svenska B om barns språkutveckling.

Så nervös var jag!

Men, vet ni vad? Jag gjorde jättebra ifrån mig! Fick MVG-!! Minuset fick vi för att vi inte använde tavlan tillräckling mycket.

Jag är så stolt över mig själv!  

Jag · Skola
Av Jenny - 10 oktober 2010 19:42

Så, nu har bloggen fått lite höstfärger    

Av Jenny - 10 oktober 2010 18:34

Vår lille älskling!


Av Jenny - 10 oktober 2010 17:37

Vad stor han har blivit! Inte stor kanske, men större.   


Titta på den här bilden frånförsta gången vi träffade honom (4 veckor gammal):

 

Mot idag (7 veckor):

 

 

 

 

Våran goskatt! Ska bli underbart att få hem dig om fem veckor   



Ett litet videoklipp kommer snart!

Av Jenny - 10 oktober 2010 11:09

Köpte en mysig elementsäng till Heike förra helgen

 



Och så har vi beställt detta klösträdet:

 


Och den här extra stora toalådan:

57 cm x 45 cm x 48 cm

Den största de hade i djuraffären   



Idag ska vi hälsa på vår lille älskling!    

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards