Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Roliga/sjuka/bissarra bibelcitat.

Av Jenny - 18 oktober 2010 13:25

Tar en paus i historia-pluggeriet och letar upp lite bibelcitat.


5 Mos 25:11

"Om två män råkar i slagsmål och den enes hustru skyndar till för att hjälpa sin man och sträcker ut handen och griper tag om könet på den som slår hennes make, skall du utan förskoning hugga av hennes hand."


3 Mos 18:19

"Du får inte närma dig en kvinna för att lägra henne när hon ha menstruation och är oren."


5 Mos 21:18

"Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De ska säga till stadens äldste: »Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.« Då ska alla männen i staden stena honom till döds."


1 Mos 13:16

"Till kvinnan sade han:
Stor skall jag göra din möda när du är havande, med smärta skall du föda dina barn.
Din man skall du åtrå, och han skall råda över dig."




Verkar mest vara det gamla testamentet som har de underliga citaten.

 
 
"B"

"B"

18 oktober 2010 13:50

Som troende kan jag hålla med om att det finns många citat i GT som är bisarra osv..

GT är väldigt lagisk medan NT innebär något nytt.. Här talas mycket om nåd och förlåtelse.
Jesus själv stoppar människan från att stena den otrogne kvinnan (vilket då var en dödssynd) till döds etc. "Den som kastar den första stenen är utan synd". (ingen)

"B"

http://www.brizen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johan

12 juni 2012 11:20

Svar till ''B''

Har gud, den jäveln ändrat sig eller?

nej, det är idioter som sitter och censurerar för att det ska bli mer accepterat, idiotiskt.

Om jesus tycker det är ok att massmörda ska väll ingen säga imot?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards