Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Heike

Av Jenny - 21 september 2010 12:08

Oj vad vi längtar till du kommer hem till oss   


   


Har redan shoppat en del till honom. Finns nu en bädd, en prasseltunnel, lite leksaker, sele, koppel och löplina (att ha hos Johans föräldrar på landet). Ska nog lägga fram och fota allt vi har än så länge.

De viktigaste sakerna återstår: Toalettlåda (ska man ha ett "hus" eller inte?), transportbur (hård i plast eller en mjuk med bärrem?), klösträd, matskålar m.m


Åtta veckor känns som en hel evighet!

 
 
Margita

Margita

21 september 2010 21:47

Vad mycket ni redan skaffat! Han kommer att få det så bra hos er - en efterlängtad liten kattkille! :) Känns gott i mitt hjärta!

http://sengas.bloggplatsen.se

Jenny

22 september 2010 08:41

Igår köpte vi en transportväska också, och i helgen köper vi nog en klösmöbel :)
Tänkte vänta med toalettlådan, vet inte om vi ska ha en med "hus" eller inte.

 
Bellan

Bellan

22 september 2010 18:02

Hej Jenny!
Tänkte bara skriva hur vi upplevt detta med toaletteriet... Eftersom våran sibbe var van med "hus" redan hos uppfödaren så skaffade vi ett sånt. Många som varit här på besök är så förvånade att det inte luktar nåt. Vi har "huset" ståendes i hallen. Så vi tycker att det varit toppen. Men jag har ingen erfarenhet innan så jag har inget att jämföra med.
Lycka till! (hoppas tiden går fort för er nu)
//Bellan

http://metrobloggen.se/svampbobtjejen

Jenny

22 september 2010 20:06

Tack för tipset!
Ska kolla med uppfödaren sen vad han vant sig vid, men det blir förmodligen ett sådant "hus". :)

 
tant B

tant B

22 september 2010 19:12

Så rart på bilderna där han ligger så tryggt hos dig. Jättefint!

http://tanten-och-ella.bloggplatsen.se

 
tant B

tant B

22 september 2010 19:19

Måste berätta, du skrev att namnet var från Isfolket, läste ju den serien någon gång på 80-talet men kom inte ihåg namnet. Tydligen var Heike med i den senare delen av serien så det var därför jag inte mindes. Googlade och läste lite om Sagan om Isfolket. Tyckte då att det var en bra serie Sandemo skrev, kanske skall lyssna om den, tror jag har den som talbok.

http://tanten-och-ella.bloggplatsen.se

Jenny

22 september 2010 20:09

Ja, läs dem/lyssna på dem! Jättebra! Jag är på 40e boken och har redan börjat längta efter att läsa om de första igen ;)
Så kan du läsa om varför Heike blev min favorit :)
Heike dyker först upp i bok nr 19 och är med till och med bok nr 28. En riktigt viktig roll alltså :)

 
Margita

Margita

23 september 2010 07:58

Jag tänkte på det här med toalåda. Heike kommer ju att vara van med både ett hus och öppen låda eftersom bägge sorterna finns här. Så det spelar nog ingen roll egentligen. Även om ett hus kanske känns bättre för katten, den får ju vara "ifred"....
Men som sagt, köp ni det som ni trivs bäst med.

http://sengas.bloggplatsen.se

Jenny

23 september 2010 08:54

Ja, men då blir det hus. Hade tänkt det ändå :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards