Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Kattungar, jourcentral och fredagsmys.

Av Jenny - 3 september 2010 13:40

Imorgon är det bara en vecka kvar tills vi ska hälsa på den första av de tre kullarna vi ska besöka denna månaden. S*Miss Emmi's F-kull står först på tur!   Ska bli så roligt! De små blå honorna lockar mig extra mycket faktiskt   

   Då hoppas jag att vi kan få med oss lite päls hem som jag kan sova på, som sagt blir detta min tredje "provsniffning".

   Blir det så att vi vill tinga en kattunge från S*Laghamras så gör vi det, för där har jag redan provsniffat mamman, Lexi.

   Blir det däremot så att vi vill tinga en kattunge från S*Sengas måste jag provsniffa på kattmamma Alice där och göra en till natts provsniffning med päls på/under kudden. Jag vill vara så säker som det bara går på att jag inte är minsta allergisk av kissen vi får hem, skulle vara hjärtskärande att inte kunna behålla den nya familjemedlemmen.

   Har fortfarande inte bestämt om vi vill ha en hona eller hane, alltså är fortfarande planen att bara följa magkänslan och välja den kann som passar oss bäst, oavsett kön eller färg/teckning.


   

Johan skrämde mig inatt vid tretiden. När vi gick och lade oss igår kväll hade han väldigt ont i halsen och hade svårt att svälja. Vanlig förkylning tänkte jag.  Men så väckte han mig inatt och kunde inte andas. Fick nästan ingen luft alls, han riktigt kämpade fram hesa väsande andetag. Hjälpte honom med att hålla upp armarna så luftvägarna skulle öppnas mer och det hjälpte som tur var. Ringde sjukvårdsrådgivningen och sköterskan där tyckte att vi skulle åka till jourcentralen (Alingsås akutmottagning har inte nattöppet). Där lyssnade en läkare på hans lungor, kollade blodtrycket och kikade ner i halsen på honom. Det enda felet läkaren kunde hitta var att Johans slemhinnor i halsen var torra, svullna och röda. Inget allvarligt sa han och skickade hem oss igen.

Johan var ändå (förståeligt) rädd för att somna om. Han tog värktabletter och så låg vi i sängen och kollade på TV en stund innan vi vågade somna om. Då var klockan nästan halv fem på morgonen.

   Han mår bättre idag men har fortfarande ont i halsen. Dessutom är han helt utmattad. Ingen feber än så länge.



Ikväll blir det lite fredagsmys med tacos och en gammal Beckfilm. Ta hand om varandra   

 
 
Ingen bild

tant B

7 september 2010 19:12

Vilken jobbig natt ni hade, riktigt otäckt.
Håller tummarna för dig så det går bra med kattsniffet. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 31 augusti 2014 17:31

Nu var det ju vansinnigt länge sedan jag bloggade. Men från och med imorgon är jag arbetslös igen (i fyra månader, börjar nytt jobb på samma gamla arbetsplats efter årsskiftet) så då har jag en massa tid över och kanna känner mig inspirerad att blo...

Av Jenny - 2 januari 2014 19:08

Nyårslista för år 2013   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?  Jag fick en visstidsanställning och jag övningskörde   Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga, som vanligt.   Blev någon/några av dina vänner föräldrar i ...

Av Jenny - 30 maj 2013 14:55

Åsikter?

Av Jenny - 28 maj 2013 15:33

Här har vi sminkalternativ nr två, ska alltså välja sminkning inför min brors bröllop om mindre än en månad.Åsikter? ...

Av Jenny - 22 maj 2013 09:32

Min bror gifter sig som bekant om en månad, och jag vet inte hur jag ska sminka mig. Har köpt en turkos klänning i spets, och kommer att ha en svart bolero, ett svart bälte och svarta skor. Jag kommer att ha håret utsläppt och lockigt. Jag tänkte a...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards