Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Jenny - 23 augusti 2010 23:00

Lernia har tagit över på Komvux lagom till att jag ska börja där, och tydligen kan de inte planera scheman för fem öre.

Det första schemat jag fick var det inga problem med. Sedan flyttades min Svenska B-lektion till 10.30 på onsdagar. Fortfarande inga problem.

Sedan flyttas även lektionen i Psykologi A till 10.30 på onsdagar. Jag mailade genast den schemaansvarige på Lernia och berättade om schemakrocken, detta var i torsdags. Fortfarande inte fått något svar.

Mailade idag min psykologilärare och berättade hur det låg till, varpå hon svarar "Kan tyvärr inte ändra schemat igen, hoppas du hittar på en lösning."

Ska JAG hitta på en lösning?! Är det MITT jobb?! Nej, det är det inte! Om jag blivit antagen att läsa de fem kurser jag valt så ska jag kunna läsa dem allihop också! Om jag blir tvungen att släppa en av dem får jag inte ihop till heltidsstudier, och alltså mindre pengar.

Jag ska till skolan imorgon och be dem fixa det. De svarar ju inte i telefonen heller, naturligtvis.


Ursäkta mitt raseriutbrott. De som känner mig vet att jag så gott som aldrig blir riktigt arg, men nu fick jag verkligen lust att kasta något i väggen.   

Av Jenny - 23 augusti 2010 18:57

Nu har det fötts kattungar hos både Margita och Ann-Katrin! Grattis!   

Johan och jag har räknat igenom pengarna här hemma och upptäckte att vi kommer att ha råd att skaffa katt tidigare än väntat, så förhoppningsvis kan vi köpa en av de små i någon av dessa kullar. Ja, Emelies Amanda har ju också fått kattungar hos fodervärd. Spännande att få komma på kattungebesök på flera ställen nästa månad!


Lagt in lite nya bilder från kameran som jag tänkte att jag kan dela med mig av.

Tagit lite kort på lägenheten. Vi flyttade in i februari men har fortfarande inte fått färdigt allting.  

Vårat sovrum. Behöver bara fixa en sänggavel och sätta upp något på väggarna, sen är vi klara! 


Precis möblerat om i vardagsrummet! Ser mycket större och ljusare ut än vad det gjorde innan. 


I måndags lyxade vi till det och åt soppa och pannkakor framför TVn.


Så mysigt att dett börjar bli lite kallt om kvällarna nu så man kan tända ljus.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggvänner

Gästboken


Skapa flashcards